Δευτέρα 3 Απριλίου 2017

«Οι Επτά λόγοι του Χριστού στον Σταυρό» Θρησκευτικό Δράμα (Ορατόριο) στη μνήμη του Μακαριστού Διονυσίου Ψαριανού, Επισκόπου Σερβίων και Κοζάνης 20 χρόνια μετά τον θάνατό του.

Ένα νέο Θρησκευτικό Δράμα (Ορατόριο)  υπό τον τίτλο “οι Επτά Λόγοι του Χριστού στον Σταυρό” θα παρουσιάσουν για το Πάσχα του 2017, οι  μαθητές των Συνόλων Ευρωπαϊκής Ορχήστρας και Χορωδίας του Μουσικού Σχολείου Πτολεμαΐδας, στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ,  την Παρασκευή
7 Απριλίου 2017, στις 8.00 μ.μ.
Η συγκεκριμένη θεματολογία και τα συγκεκριμένα χωρία έχουν αποτελέσει πεδίο δημιουργικής έκφρασης εδώ και 4 αιώνες στον Δυτικό κόσμο, αυτή είναι η πρώτη φορά που μελοποιείται η αρχική Ελληνόγλωσση εκδοχή των χωρίων.

Το έργο συνέθεσε ο Παναγιώτης Δημόπουλος, ως μέρος των καθηκόντων του  στην διεύθυνση του συνόλου Ευρωπαϊκής μουσικής, τιμώντας τη μνήμη του Μακαριστού Διονυσίου Ψαριανού, Επισκόπου Σερβίων και Κοζάνης, 20 χρόνια μετά τον θάνατό του. Την διεύθυνση της ορχήστρας θα έχει ο ίδιος.

Ο Μακαριστός Διονύσιος ήταν από τους πιο διακεκριμένους και ελεύθερα σκεπτόμενους ιεράρχες του 20ού αιώνα με ιδιαίτερη αγάπη για την τέχνη της μουσικής την οποία υπηρέτησε ιδρύοντας το Ίδρυμα Βυζαντινής Μουσικολογίας και γράφοντας πληθώρα μουσικολογικών κειμένων αλλά και αυθεντικών ύμνων στην παρασημαντική και ευρωπαϊκή σημειογραφία.

Το έργο διαρκεί περίπου 45'-50' και παρουσιάζει αυθεντική νέα μουσική αλλά και εμβόλιμες επεξεργασίες των “Αίνων” του Διονυσίου. Το σύνολο του Μουσικού Σχολείου αποτελείται από περίπου 120 παιδιά (ορχήστρα και χορωδία). Την διεύθυνση της χορωδίας έχουν οι:  Ν. Παπάζογλου και Ε. Τσιούρα


O Παναγιώτης Δημόπουλος γεννήθηκε σε μια μουσική οικογένεια το 1977. Το 1996 μετακόμισε στο Εδιμβούργο όπου σπούδασε μουσική και φιλοσοφία. Με υποτροφίες της Σκωτσέζικης Κυβέρνησης, του Βασιλικού Κολλεγίου και του Ι.Κ.Υ. ολοκλήρωσε τρεις κύκλους μετεκπαίδευσης και ένα διδακτορικό στην ερμηνεία και σύνθεση στο Βασιλικό Κολλέγιο Μουσικής και τα Πανεπιστήμια του York και Cambridge.
Το 2007 επέστρεψε στην Ελλάδα και έκτοτε έχει διδάξει στα Μουσικά Γυμνάσια Σιάτιστας και Πτολεμαΐδας και το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Τα έργα του ξεπερνούν τα 70, από τα οποία τα περισσότερα έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή Φεστιβάλ και ηχογραφηθεί. Οι 5 επαγγελματικές ηχογραφήσεις του έχουν λάβει διθυραμβικές κριτικές από έγκριτα διεθνή περιοδικά όπως το Gramophone, το International Record Review, το Tempo Journal κ.ά. Έχει εμφανιστεί ως σολίστ σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Σεμιναρίου Μουσικής της Κοζάνης. Κείμενά του για την μουσική και την κριτική θεωρία έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή περιοδικά ενώ διοργάνωσε συνέδρια για την μουσική (York, ΔΣΜΚ) και συνέταξε και ένα ειδικό τεύχος του Contemporary Music Review (Routledge).

Τα ενδιαφέροντά του είναι η μικροτονική μουσική, το ρεπερτόριο στο πιάνο από τον 19ο αι. μέχρι τις μέρες μας, η μουσική σημειογραφία, αυτοσχεδιασμός και η κριτική και αισθητική θεωρία. Τα έργα του ποικίλλουν ως προς την τεχνοτροπία από περιστασιακές συνθέσεις για ειδικές συνθήκες (όπως το εκπαιδευτικό έργο που προτείνεται εδώ) μέχρι την μουσική πρωτοπορία Από το 2011 ασχολείται με την πολιτική και από το 2014 είναι πρόεδρος της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κοζάνης και αντιπρόεδρος του Δη.Πε.Θε. Κοζάνης ενώ από τις αρχές του 2017  είναι Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Κοζάνης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου