Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

Ένα χρόνο πίσω και με διπλάσιο κόστος το ‘Πατρίδα-Νάουσα’ του κάθετου άξονα Βέροιας-Σκύδρας!


Άσχημα τα μαντάτα για το μεγάλο έργο του Οδικού Άξονα Βέροιας – Νάουσας – Σκύδρας και συγκεκριμένα για το κομμάτι – Πατρίδα – Σ.Σ. Νάουσας, το οποίο όχι μόνο δεν θα τελειώσει το φθινόπωρο του 2012 αλλά πιθανόν ούτε το 2013! Άδοξο τέλος είχε η επίλυση του προβλήματος μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της...
εταιρίας «Θόλος», που κατασκευάζει το έργο, και αφορούσε στις πρόσθετες εγγυητικές επιστολές ύψους 1,5 εκ. ευρώ που ζητούσε η αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας.
Το κομμάτι Πατρίδα – Σ.Σ. Νάουσας σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις πηγαίνει… όπισθεν ολοταχώς καθώς το έργο θα επαναδημοπρατηθεί. Τελικά, Περιφέρεια και ανάδοχος δεν τα βρήκαν νομικά και η παλαιά σύμβαση δεν δύναται να συνεχιστεί, διότι είχε γίνει ήδη η διάλυση της με τη σύμφωνη γνώμη της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης, η οποία δεν της είχε ζητήσει να επιστρέψει τις πρόσθετες εγγυητικές επιστολές που είχε πάρει πίσω το 2008 (κάτι που ζητάει τώρα η αιρετή Περιφέρεια), όταν είχαν σταματήσει οι εργασίες του έργου.
Ύστερα από αυτή την εξέλιξη, το έργο πηγαίνει ακόμη ένα χρόνο πίσω, καθώς η διαδικασία επαναδημοπράτησης του είναι χρονοβόρα, ενώ και το κόστος αναμένεται να εκτιναχθεί, ίσως και να διπλασιαστεί! Συγκεκριμένα από τα 8 εκ. ευρώ που θα κόστιζε, πλέον υπολογίζεται στα 15 με 16 εκ. ευρώ, αφού πλέον δεν υπάρχει η έκπτωση που είχε κάνει στο έργο, ο μέχρι πρότινος, ανάδοχος. Θυμίζουμε πως στην παρούσα κατάσταση από τα 7,5 χλμ του κομματιού Πατρίδα – Σ.Σ. Νάουσας έχουν κατασκευασθεί τα 4,5χλμ., δηλαδή απομένουν άλλα 3 χλμ για να ολοκληρωθεί.
Έτοιμη η μελέτη στο κομμάτι Νάουσα – Σεβαστιανά Σκύδρας
Όσον αφορά τα δυο υπόλοιπα κομμάτια του έργου, η μελέτη Σ.Σ. Νάουσας – Σεβαστιανά είναι έτοιμη και υπάρχει η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, θα υπάρξουν δυο εργολαβίες, η μία για το κομμάτι Σ.Σ. Νάουσας – Λευκάδια και η άλλη για το κομμάτι Λευκάδια – Σεβαστιανά, αφού όμως γίνει η επικαιροποίηση των τιμών. «Αγκάθι» παραμένουν οι απαλλοτριώσεις, καθώς μέχρι σήμερα δεν έχει ξεκινήσει καμία ανάλογη διαδικασία.
Τέλος, στο κομμάτι Πατρίδα – Εγνατία υπήρχαν 4 διαφορετικές προμελέτες. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, έχοντας πλέον και τη σύμφωνη γνώμη της Εγνατίας Οδού, ενέκρινε το «κούμπωμα» του Οδικού Άξονα σε νέο κόμβο, στην περιοχή της Μέσης. Για να γίνει όμως τώρα η οριστική μελέτη, πρέπει να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, ενώ για να ολοκληρωθεί οριστικά, χρειάζονται γύρω στα δυο χρόνια, έτσι ώστε στη συνέχεια το έργο να μπορέσει να δημοπρατηθεί. Μην ξεχνάμε πως και σε αυτό το κομμάτι υπάρχει το ζήτημα των απαλλοτριώσεων. Πάντως, τα μοναδικά κονδύλια που υπάρχουν αυτή την στιγμή, είναι το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ με επιδότηση πλέον 95% επί του συνόλου του έργου.
‘Μακεδονική’

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου