Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

Ανάγκη στρατηγικού σχεδιασμού με επίκεντρο την ανάπτυξη του προαστιακού σιδηρόδρομου


Σε μια περίοδο ανασφάλειας περί της εργασίας, το κράτος οφείλει να δώσει αναπτυξιακές διεξόδους. Με στρατηγικές επιλογές. Τις προάλλες ακούσαμε τον πρόεδρο του συνδέσμου εξαγωγέων βόρειας Ελλάδας, που απένειμε τα εύσημα στον υπουργό περιφερειακής ανάπτυξης Μιχάλη Χρυσοχοϊδη για το πρόγραμμα ‘εξωστρέφεια-ανταγωνιστικότητα’, που βοήθησε πάρα πολύ στην άνοδο των φετινών εξαγωγών της χώρας μας, παρά την κρίση. Για τέτοιες στρατηγικές παρεμβάσεις μιλάμε. Μια τέτοια ακόμη επιλογή που θα δώσει ώθηση στο ζήτημα της ανάπτυξης της περιοχής μας, είναι ο προαστιακός σιδηρόδρομος. Όπου και αν εφαρμόστηκε τα....
προηγούμενα χρόνια, είχε θεαματικά αποτελέσματα. (Τελευταία εφαρμογή στην Αθήνα των ολυμπιακών αγώνων, με την Κόρινθο π.χ. να γίνεται προάστιο της πρωτεύουσας -1 ώρα απόσταση.) Η μετακίνηση των επιβατών με τον προαστιακό γίνεται με σύγχρονα τρένα υψηλών ταχυτήτων, συμβάλλοντας στη γρήγορη και φθηνή εξυπηρέτηση του κοινού, σε συνδυασμό με την προστασία του περιβάλλοντος. Τα πλεονεκτήματα από την εφαρμογή του προαστιακού είναι πολλά για τους επιβάτες που από την περιφέρεια μετακινούνται στο μητροπολιτικό κέντρο (στη δική μας περίπτωση, τη Θεσσαλονίκη): εξοικονόμηση καυσίμων, ταχύτητα πρόσβασης, αποφυγή ατυχημάτων κ.α. Εν προκειμένω, όμως, τα οφέλη της ευρύτερης περιοχής θα είναι πολλαπλάσια από την αντίστροφή ροπή, δηλαδή από τη μετακίνηση από τη Θεσσαλονίκη προς την περιφέρεια. Αναφορικά με τον ΟΣΕ, είναι γνωστά τα προβλήματά του, ωστόσο είναι γνωστή και η στροφή των μετακινήσεων του κοινού προς το τρένο. Οι πληροφορίες μας λένε ότι ο προαστιακός σχεδιασμός υπάρχει και οι απαραίτητες εκτάσεις είναι απαλλοτριωμένες. Και για τον δεύτερο κλάδο στις περιοχές που έχουν ήδη γραμμή (Αλεξάνδρεια, Βέροια, Νάουσα), αλλά και για την περιοχή που δεν υπάρχει σήμερα γραμμή (Γιαννιτσά). Αυτός είναι ο κύκλος του προαστιακού σιδηρόδρομου, Θεσσαλονίκη-Αλεξάνδρεια-Βέροια-Νάουσα-Σκύδρα-Γιαννιτσά-Θεσσαλονίκη, που συνιστά μια μεγάλη ανοικτή πόλη από το μέλλον. Στην παρούσα φάση εκφράζουμε διά του σημειώματος τον αρχικό προβληματισμό για την ανάγκη της δικής μας οργάνωσης. Οφείλουμε να μην στεκόμαστε μοιρολατρικά και να περιμένουμε τα χειρότερα, λόγω της κρίσης, αλλά να οργανωθούμε στη βάση ενός στρατηγικού σχεδιασμού εξόδου από αυτήν, με τις μικρότερες δυνατόν συνέπειες, αλλά και κατά το δυνατόν πιο προετοιμασμένοι και έτοιμοι για την επόμενη μέρα. Η κρίση δεν ξεπερνιέται στις συσκέψεις, αλλά με τη βάσανο και τη δουλειά.

1 σχόλιο:

  1. ΩΡΑΙΑ ΛΟΓΙΑ.ΤΟ 2010 ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΟΥ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΑΤΕ ΕΙΧΕ ΖΗΜΙΑ ΔΕΚΑ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΕURO. ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΑΙ ΤΩΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή