Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΔΙΑΦΑΝΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ, ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ


Λάβαμε και δημοσιεύουμε την επιστολή (α΄ μέρος) του καθηγητή Κώστα Τσιοχάρη για τις κρίσεις των εκπαιδευτικών.
«Αυτές τις μέρες ακούω και διαβάζω πολλά σχετικά με τις κρίσεις διευθυντών σχολικών μονάδων. Ορισμένοι παραπονιούνται ότι οι διαδικασίες δεν έγιναν σύμφωνα με το Νόμο. Μάθετε λοιπόν κυρίες και κύριοι και όλοι εσείς που νομίζετε ότι δεν έγιναν οι διαδικασίες όπως πρέπει...
σας απαντώ ως ένας υποψήφιος  διευθυντής  σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ημαθία.
Από την ημερομηνία της προκήρυξης των θέσεων μέχρι και σήμερα που γίνονται οι δηλώσεις προτίμησης σχολείων ΟΛΑ έγιναν ΑΨΟΓΑ.
Πιο συγκεκριμένα κατέθεσα το φάκελο – αίτηση  με όλα τα απαραίτητα ελάχιστα σεμινάρια, επιμορφώσεις  και φτωχό βιογραφικό ,χωρίς καμία εμπειρία στη διοίκηση,  στην καθορισμένη ημερομηνία. Ανακοινώθηκε ο πίνακας με τα μετρήσιμα (τυπικά) μόριά μου και  στη συνέχεια ιδιοποιήθηκα για συγκεκριμένη ώρα και ημέρα της συνέντευξης που προβλέπετε, και η οποία τηρήθηκε με ευλάβεια.
Μπορώ να πω ότι η βαθμολογία των μετρήσιμων μορίων μου ήταν απλόχερα δοσμένη, χωρίς παραλήψεις, αβλεψίες και ενστάσεις.
Σύνολο 12,02 μόρια. Βαθμολογία με το παραπάνω για έναν απλό καθηγητή με λιγότερα από 20 χρόνια υπηρεσία με κάτι πτυχιάκια και καθόλου επιμόρφωση στη διοίκηση, δε συζητάμε βέβαια για το μηδαμινό εκπαιδευτικό έργο.
Ρίχνοντας μια ματιά στο σχετικό Νόμο 3848/2010 που προβλέπει επταμελές συμβούλιο επιλογής πληροφορήθηκα ότι το συμβούλιο επιλογής που διενεργεί τις συνεντεύξεις είναι εξαμελές. Ορισμένοι κύριοι παραπονούμενοι αντιδράτε γι’ αυτό, γιατί αντιδράτε; Ο κ. Πρόεδρος του Συμβουλίου έκανε ό,τι μπορούσε να αντικατασταθεί η ασθενής Σχολική Σύμβουλος. Ειδοποιήθηκε ο αναπληρωτής της, ο οποίος έλειπε στο εξωτερικό, τι άλλο να έκανε δηλαδή; Να έπαιρνε με το ζόρι κάποιον και να τον τοποθετούσε; Αυτά τα πράγματα δε γίνονται.
Στις 7:55 π.μ. την Τρίτη  19/07/2011 βρίσκομαι στον πρώτο όροφο της Δ.Δ.Ε. Ημαθίας και στις 8:00 ακριβώς αρχίζει η διαδικασία της συνέντευξής μου. Όλα άψογα, μόνο που εμένα μου έτρεμαν τα πόδια και είχα πολύ τρακ, σε τέτοιο βαθμό που ένα από τα μέλη του συμβουλίου μού  πρόσφερε ένα κουτάκι με  στρόγγυλες σκληρές καραμελίτσες και πήρα μία.
Το θέμα ‘Περιγραφή’  που μου έτυχε (αφορούσε τους διαδραστικούς πίνακες σε δημοτικό σχολείο…) ούτε που το είχα ξαναδεί, άσχετο με την ειδικότητα μου!!!
Η ηχογράφηση ξεκίνησε και εγώ δεν μπορούσα να ανοίξω το στόμα μου. Μετά από λίγο δέχομαι την πρώτη ερώτηση από κάποιο μέλος. Σκέφτομαι και εκείνη τη στιγμή θυμήθηκα ότι βγήκε η αλυσίδα από το ποδήλατο του γιου μου και τους ρώτησα πως μπορώ να την επανατοποθετήσω στη θέση της, το μέλος που μου έκανε την ερώτηση μου λέει τι λέτε κύριε εμείς ρωτάμε και  εσύ απαντάς,  όχι αρλούμπες.
Δέχτηκα άλλες τρεις ερωτήσεις αλλά εκείνη την ώρα ήμουν αλλού , έκλεισα για μερικά λεπτά τα μάτια μου σταύρωσα τα χέρια μου και απόλαυσα το όλο και μικρότερο μπιλάκι της καραμελίτσας που μου πρόσφεραν.
Μετά με ευχαρίστησαν και σταμάτησε η ηχογράφηση της συνέντευξής μου και αποχώρησα.
Γυρνώντας σπίτι μου είπα στη γυναίκα μου ‘τι θέλω και προσπαθώ  για την εξέλιξη της εκπαιδευτικής μου καριέρας, αφού δεν τα καταφέρνω’. Υπολόγιζα να βαθμολογηθώ στη συνέντευξη με μ.ο. βαριά-βαριά 4 ή 5 μονάδες.
Τα αποτελέσματα του  Αξιολογικού Πίνακα με διέψευσαν  παταγωδώς!!
Στη συνέντευξη πήρα Μ.Ο. 10,67 μονάδες, μάλιστα κύριοι εσείς που παραπονιέστε ότι τα μέλη του συμβουλίου βάλανε μικρούς βαθμούς σε συναδέλφους.
Οι διαδικασίες και η βαθμολογίες πήγαν πολύ καλά αρχίζω να ανησυχώ μετά από την 63η θέση που κατέλαβα στον Πίνακα μήπως μου δώσουν κάποιο σχολείο, διότι εγώ περίμενα να είμαι 100ος στον Πίνακα, αυτό το λέω διότι από τους 48 πρώτους στον πίνακα που παίρνουν σχολεία κάποιοι θα συνταξιοδοτηθούν, κάποιοι θα αρνηθούν,  κάποιοι θα γίνουν σχολικοί σύμβουλοι και κάποιοι -που το απεύχομαι- πιθανόν να αποδημήσουν εις Κύριον.
Μην παραπονιέστε λοιπόν κύριοι ότι οι διαδικασίες δεν διενεργήθηκαν καλά και η τράπουλα ήταν σημαδεμένη, πάρτε το παράδειγμά μου που τα μέλη του συμβουλίου και καλοί συνάδελφοι με βοήθησαν με το παραπάνω, ας μη τους κατηγορήσουμε γι’ αυτό. Άλλωστε υπάρχουν και τα CD της ηχογραφημένης  συνέντευξης.
Τελειώνοντας θέλω να ζητήσω συγνώμη από τους συναδέλφους συνυποψήφιους μου  που αξιολογήθηκαν και είναι πιο κάτω από μένα διότι το θεωρώ ανήθικο.
Θα προσπαθήσω όμως να κάνω Ένσταση προκειμένου να τους δικαιώσω, αν το συμβούλιο την κάνει δεκτή, να με κατάταξει στην 100η θέση, ευελπιστώντας ότι μέσα στην τετραετία δε θα κληθώ να αναλάβω τη διεύθυνση κάποιου σχολείου.

Με εκτίμηση προς όλους
Τσιοχάρης Κων/νος
Καθηγητής  κλ. ΠΕ 17.02 (Μηχανολόγων)
Μαθήματα που διδάσκω: Τεχνολογία και Επαγγελματικό Προσανατολισμό
Στο 1ο Λάππειο Γυμνάσιο Νάουσας

1 σχόλιο:

  1. ΦΙΛΕ ΚΩΣΤΑ ΜΗ ΣΚΑΣ.
    ΟΙ ΑΝΗΘΙΚΟΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΣΙΠΑ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΟΤΑΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ ΚΑΝΟΥΝ ΧΑΡΑΚΙΡΙ, ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΠΑΡΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ.
    ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΖΟΥΝ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΟΥΝ , ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΓΚΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή