Οταν η καινουρια ημερα ξεκινα για τους εβραιους απο τις 6 το απογευμα και τελειωνει στις 6 το απογευμα της επομενης ημερας, πότε τελειωσε το Σαββατό τους και πότε ξεκινησε η "πρωτη Σαββάτων", δηλαδη η πρωτη μερα μετα το Σαββατο; Οταν ο Κυριος την "εκτη" ωρα σταυρωθηκε, δηλαδη στις 12 το μεσημερι και "εν τη ενατη ωρα σαρκι" γευθηκε τον θανατο, δηλαδη στις 3 το μεσημερι, τοτε ποια ωρα ειναι η δωδεκατη, που τελειωνει η Παρασκευη, ωστε να ξεκινησει το Σαββατο συμφωνα με τον εβραϊκό τροπο μετρησης του νυχθημερου; Και ποια ωρα αντιστοιχως ειναι η δωδεκατη του Σαββατου, που φευγει το Σαββατο και αρχιζει η Κυριακη; Μηπως ταχα εκεινη την εποχη μετρουσαν τον χρονο απο τα μεσανυχτα, ωστε ο Κυριος να περιμενει να παει "τριτη φυλακη της νυκτος" δηλαδη "εκτη ωρα της νυκτος", τα σημερινα μεσανυχτα, για να αναστηθει;
Δεν σας κανει εντυπωση οτι δεν αφησαν τους ληστες να πεθανουν στην ωρα τους, αλλα τους εσπασαν τα ποδια, για να τελειωσουν γρηγοροτερα, πριν δυσει ο ηλιος Παρασκευιάτικα (επει Παρασκευη ην) και μπει το Σαββατο, ωστε να μην μεινουν τα σωματα "εν τω σταυρω", επειδη ηταν σπουδαια για τους εβραιους η ημερα εκεινη ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ που ξεκινουσε απο το εσπερας της Παρασκευης; (ην γαρ μεγαλη η ημερα εκεινη ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ).
Πότε λοιπον αναστηθηκε ο Κυριος; Στις εξι και ενα λεπτο το απογευμα με τη δυση του ηλιου, οταν επεφωσκε η Κυριακη, η μια ημερα μετα το Σαββατο (τη επιφωσκουση εις μιαν Σαββάτων)ή αλλη ωρα,; Ποτε πηγαν στον ταφο οι μυροφορες, που περιμεναν να φυγει το Σαββατο, μια και ηταν αμαρτια να αγγιξουν νεκρο εκεινη την ημερα του εβραϊκού πασχα, και πότε εμφανιστηκε ο Κυριος στους μαθητες Του "ουσης οψιας τη ημερα εκεινη", οταν η οψια της Κυριακης ειναι το διαστημα απο τις 6 το απογευμα μεχρι τις 9 το βραδυ, οταν ειχε ηδη δηλαδη ξεκινησει η Κυριακη; Οταν ο Λουκας λεει οτι ο Ιωσηφ ο Αριμαθαις εβαλε στον ταφο το Σωμα του Κυρίου και "ημερα ην Παρασκευη, ΣΑΒΒΑΤΟΝ ΕΠΕΦΩΣΚΕ", δηλαδη απογευμα Παρασκευης, τοτε πότε ΕΠΕΦΩΣΚΕ Η ΜΙΑ ΣΑΒΒΑΤΩΝ, δηλαδη Η ΚΥΡΙΑΚΗ, που πηγαν οι μυροφορες στον ταφο;
Ακουστε, αγαπητοι. Αλλο το ποια ωρα εγινε στην πραγματικοτητα η Ανασταση και αλλο το ποια ωρα την γιορταζουμε παραδοσιακα στην Εκκλησια. Αν εμεις περιμενουμε να παει 12 και ενα λεπτο τα μεσανυχτα της Κυριακης, ο Κυριος περιμενε να παει 6 και ενα λεπτο, ας το πουμε ετσι, οταν τελειωσε με την δυαη του ηλιου το Σαββατο και ειχε ξεκινησει η Κυριακη, για να αναστηθει. Θελει καποιος να διαμαρτυρεται οτι μας αλλαζουν τα εθιματα; Το σεβομαι και το επικροτω και συμφωνω μαζι του. Αλλα κανεις δεν μπορει να ισχυριζεται οτι ο Κυριος αναστηθηκε στην πραγματικοτητα 12 και ενα λεπτο τα μεσανυχτα, οταν στο συγκεκριμενο χωροχρονικο πλαισιο την καινουρια μερα την μετρουσαν ΑΦ ΕΣΠΕΡΑΣ ΕΩΣ ΕΣΠΕΡΑΣ. Οι μυροφορες πηγαν στον ταφο Σαββατο απογευμα προς βραδυ, την οψια, με τη δυση του ηλιου, οταν βραδιασε και πλεον επεφωσκε, δηλαδη ξεκινουσε, η επομενη μερα, η Κυριακη, οταν ξεκινουσε η τριτη ημερα. Και φυσικα ο ταφος εκεινο το διαστημα, την οψια, ηταν ηδη κενος...
π. Στυλιανος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου