Πιστοποιητικό συνεργαζόμενου σχολείου με την Unesco παρέλαβε από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. το 5ο ΔΣ Νάουσας, μετά από τρία χρόνια δράσεων (2015-2018), που σχετίζονται με τους στόχους της
Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη που έχει θέσει η Unesco.
Οι δράσεις αναφέρονταν σε θέματα Εκπαίδευσης για την Ειρήνη και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, καταπολέμησης των κάθε μορφής ανισοτήτων, προστασίας του Περιβάλλοντος και της βιωσιμότητας των πόλεων, καθώς και σε θέματα Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες ευαισθητοποιήθηκαν, γενικά, σχετικά με τις πολλές πτυχές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μέσα από την μελέτη και τη σύγκριση Παγκόσμιων και Ευρωπαϊκών συμβάσεων που αφορούν στα ανθρώπινα δικαιώματα, σύνδεσαν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις με την καθημερινή ζωή, κατανόησαν τα δικαιώματα και τις ανάγκες των παιδιών με αναπηρία, καλλιέργησαν την ανεκτικότητα και το αίσθημα της αποδοχής του «διαφορετικού» και ενθαρρύνθηκαν στην ανάπτυξη μιας κουλτούρας προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προάσπισης της ειρήνης, εν γένει.
Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη, μέσα από Ορειβατικά Περιβαλλοντικά Προγράμματα που υλοποιήθηκαν, οι μαθητές/τριες, που συμμετείχαν σε αυτά, γνώρισαν τα πολύτιμα αγαθά της φύσης: το βουνό και το δάσος, συνειδητοποίησαν την αξία τους και αντιλήφθηκαν ότι η προστασία του βουνού και του δάσους είναι πολύ σημαντική για τη ζωή μας. Ανέπτυξαν το αίσθημα της φιλίας, της συνεργατικότητας, της υπευθυνότητας και απέκτησαν οικολογική συνείδηση.
Σκοπός όλων των παραπάνω δράσεων ήταν η εγκαθίδρυση μιας κουλτούρας προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ειρήνης, αλλά και προστασίας του Περιβάλλοντος, γενικά, στη σχολική μονάδα, καθώς και η διάχυση των δράσεων σε μαθητές/τριες, γονείς, εκπαιδευτικούς και πολίτες της τοπικής κοινωνίας.
Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη που έχει θέσει η Unesco.
Οι δράσεις αναφέρονταν σε θέματα Εκπαίδευσης για την Ειρήνη και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, καταπολέμησης των κάθε μορφής ανισοτήτων, προστασίας του Περιβάλλοντος και της βιωσιμότητας των πόλεων, καθώς και σε θέματα Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες ευαισθητοποιήθηκαν, γενικά, σχετικά με τις πολλές πτυχές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μέσα από την μελέτη και τη σύγκριση Παγκόσμιων και Ευρωπαϊκών συμβάσεων που αφορούν στα ανθρώπινα δικαιώματα, σύνδεσαν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις με την καθημερινή ζωή, κατανόησαν τα δικαιώματα και τις ανάγκες των παιδιών με αναπηρία, καλλιέργησαν την ανεκτικότητα και το αίσθημα της αποδοχής του «διαφορετικού» και ενθαρρύνθηκαν στην ανάπτυξη μιας κουλτούρας προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προάσπισης της ειρήνης, εν γένει.
Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη, μέσα από Ορειβατικά Περιβαλλοντικά Προγράμματα που υλοποιήθηκαν, οι μαθητές/τριες, που συμμετείχαν σε αυτά, γνώρισαν τα πολύτιμα αγαθά της φύσης: το βουνό και το δάσος, συνειδητοποίησαν την αξία τους και αντιλήφθηκαν ότι η προστασία του βουνού και του δάσους είναι πολύ σημαντική για τη ζωή μας. Ανέπτυξαν το αίσθημα της φιλίας, της συνεργατικότητας, της υπευθυνότητας και απέκτησαν οικολογική συνείδηση.
Σκοπός όλων των παραπάνω δράσεων ήταν η εγκαθίδρυση μιας κουλτούρας προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ειρήνης, αλλά και προστασίας του Περιβάλλοντος, γενικά, στη σχολική μονάδα, καθώς και η διάχυση των δράσεων σε μαθητές/τριες, γονείς, εκπαιδευτικούς και πολίτες της τοπικής κοινωνίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου