Κυριακή 27 Μαΐου 2018

Μνημείο στον χώρο του μαρτυρίου της Κατράνιτσας

"Ένα όνειρο πολλών ετών, των κατοίκων της μαρτυρικής κοινότητας Πύργων, υλοποιείται αυτές τις ημέρες! Το όνειρο αυτό, είναι η ανάδειξη του χώρου, όπου οι Ναζί με τους Έλληνες συνεργάτες τους έκαψαν ζωντανά δεκάδες γυναικόπαιδα... Τώρα, στο
χώρο αυτό γίνεται μνημείο για τα αθώα θύματα!".Βρέθηκα στο χωριό του πατέρα μου, τούτο το διήμερο. Ποτέ δεν μιλήσαμε για τον τόπο του μαρτυρίου του παππού μου, του Θόδωρου, που έγινε λαμπάδα αναμμένη στον βωμό της ανθρωπότητας, βρίσκοντας φρικτό θάνατο, μαζί με άλλους χωριανούς του, όταν οι ναζί και οι ντόπιοι συνεργάτες τους, έβαλαν φωτιά στον αχυρώνα, μου τους μάντρωσαν, ως πρόβατα επί σφαγή. Μετά από δυο και πλέον μήνες επέτρεψαν τα δίποδα κτήνη στους συγγενείς των αδικοσκοτωμένων να επιστρέψουν στο χωριό και να θρηνήσουν τους νεκρούς τους, που παραδόθηκαν βορά στα αγρίμια, Θέλω να συγχαρώ τον σύλλογο θυμάτων του Ολοκαυτώματος του χωριού μου, των Πύργων, για το μνημείο που κατασκευάζουν στον ιερό αυτό χώρο. Εκεί παραμένει και η δική μου ψυχή, αφού ποτέ δεν είχα μια ανάμνηση, έστω και μιας φωτογραφίας, από τον παππού μου. Αναζητώντας για πάντα την θύμηση του. Το ξέρω ότι τώρα αγκαλιάζει στους ουρανούς με τον πατέρα μου, την γιαγιά μου και τα άλλα δυο παιδιά του.Μα εμένα μου λείπει πολύ. Ένα κενό στα παιδικά μου όνειρα, είναι σίγουρο ότι θα συμπληρωθεί με την ολοκλήρωση τούτης της υπέροχης προσπάθειας στον τόπο του μαρτυρίου τους. Μπράβο στην "Ιερή Μνήμη".



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου