Με την ψήφιση του νέου Νομοσχεδίου, θεσμοθετούνται για το ασφαλιστικό και το φορολογικό των αγροτών τρεις νέες πολύ βασικές ρυθμίσεις:
● Αφορολόγητο όριο στο Αγροτικό Εισόδημα
● Εθνική Σύνταξη
● Ειδικό παράβολο ασφαλιστικής κάλυψης αγρεργατών (αναγνώριση δαπάνης)
Το αφορολόγητο όριο, που ισχύει για πρώτη φορά για τους αγρότες, κυμαίνεται:
στα 8.636 ευρώ για όσους δεν έχουν προστατευόμενα τέκνα,
στα 8.864 ευρώ για όσους έχουν ένα (1) προστατευόμενο τέκνο,
στα 9.090 ευρώ για όσους έχουν δύο (2) προστατευόμενα τέκνα,
στα 9.545 ευρώ για όσους έχουν τρία (3) και άνω προστατευόμενα τέκνα.
● Επίσης, αφορολόγητες παραμένουν «πράσινες» και «συνδεδεμένες» επιδοτήσεις κάτω του ποσού των 12.000 ευρώ, στην κατηγορία αυτή ανήκει το 83% των αγροτών, ενώ θεωρείται εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα μόνο η βασική ενίσχυση του πυλώνα 1 της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Συνεπώς, το αφορολόγητο όριο των 9.000 € - κατά μέσο όρο - προσαυξάνεται κατά το ποσό που αντιστοιχεί στις πράσινες και συνδεδεμένες επιδοτήσεις, που στην πλειοψηφία των αγροτών είναι κάτω των 5.000 €, έτσι το αφορολόγητο όριο - κατά μέσο όρο - είναι της τάξης των 12.000 €.
● Αυτό σημαίνει, ότι το 90% των αγροτών που δηλώνει εισόδημα μέχρι 11.000 ευρώ δεν θα πληρώσει φόρο ούτε ένα ευρώ, ή ένα ελάχιστο ποσό της τάξης των 200€ έως 300€, ενώ με τα ισχύοντα θα πλήρωνε τουλάχιστον 1.430 ευρώ.
● Εξάλλου, η χρησιμοποίηση τεκμηρίων διαβίωσης για τον υπολογισμό του φορολογητέου αγροτικού εισοδήματος, που παραγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες της φύσης του επαγγέλματος αυτού, αφού είναι γνωστό, ότι το εισόδημα των αγροτών είναι ευμετάβλητο και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από παράγοντες ανεξάρτητους από αυτούς (κλιματικοί, ύπαρξη ασθενειών, διακύμανση τιμής αγορών, κλπ), κατά κανόνα οδηγεί σε υπέρμετρη και άδικη φορολόγηση – όπως και στους ελεύθερους επαγγελματίες. Τώρα, με τη θέσπιση του αφορολόγητου ορίου, αίρεται αυτή η αδικία για τους αγρότες, που επέβαλε η κυβέρνηση Σαμαρά– Βενιζέλου. Το αφορολόγητο όριο των 9.000€, περιορίζει στο ελάχιστο το ύψος αυτού του παράλογου και άδικου φόρου, αφού ακόμη και για τα τέκνα – εκτός των άλλων - πλήρωναν οι Έλληνες αγρότες φόρο!
● Σύμφωνα με το νέο Νόμο από 1.1.2017 και εφεξής, οι υφιστάμενες ασφαλιστικές κατηγορίες καταργούνται και το ποσό της ασφαλιστικής εισφοράς υπολογίζεται ως ποσοστό επί του φορολογητέου εισοδήματος. Συνεπώς είναι πάρα πολύ σημαντικό το αφορολόγητο όριο που θεσπίζεται με το νέο Νόμο, αφού μειώνει κατά 9.090 € το Φορολογητέο Εισόδημα, άρα και τις Ασφαλιστικές Εισφορές - για καθαρό εισόδημα μέχρι 18.180 € κατά 50% - κατηγορία στην οποία ανήκει η πλειοψηφία των αγροτών - και μειώνεται το ποσοστό της μείωσης, αναλόγως για μεγαλύτερα ποσά.
● Η αναγνώριση της εργατικής δαπάνης μετακλητών – πάγιο και δίκαιο αίτημα – μειώνει επιπλέον σημαντικά το φορολογητέο εισόδημα, άρα και τις ασφαλιστικές εισφορές.
Το κατώτατο ασφαλιστέο εισόδημα ορίζεται ως το ποσό που αναλογεί στο 70% και όχι στο 80% - όπως αρχικά προβλέπονταν - του εκάστοτε κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών. Το ποσοστό υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών ορίζεται, σταδιακά αυξανόμενο μέχρι το 2022 (5 έτη προσαρμογής),ως εξής:
ΕΤΟΣ ΣΥΝΤΑΞΗ ΥΓΕΙΑ ΣΥΝΟΛΟ
2017 14% 4,73% 18,73%
2018 16% 5,84% 21,84%
2019 18% 6,95% 24,95%
2020 19% 6,95% 25,95%
2021 19,5% 6,95% 26,45%
2022 20% 6,95% 26,95%
ΕΤΗΣΙΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ( ΚΥΡΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ ) για τα ΕΤΗ 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 και META το 2022
ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΙΣΦΟΡΑΣ 18,73% 21,84% 24,95% 25,95% 26,45% 26,95%
ΕΤΗΣΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ( ΚΑΘΑΡΟ ) ΕΤΟΣ 2017 ΕΤΟΣ 2018 ΕΤΟΣ 2019 ΕΤΟΣ 2020 ΕΤΟΣ 2021 ΜΕΤΑ 2022
ΖΗΜΙΑ 922 1.075 1.228 1.278 1.302 1.327
(10.000 € -9.000 €) = 1.000 € 922 1.075 1.228 1.278 1.302 1.327
(11.000 € -9.000 €) = 2.000 € 922 1.075 1.228 1.278 1.302 1.327
(12.000 € -9.000 €) = 3.000 € 922 1.075 1.228 1.278 1.302 1.327
(13.000 € -9.000 €) = 4.000 € 922 1.075 1.228 1.278 1.302 1.327
(13.923 € -9.000 €) = 4.923 € [Ελαχ. ασφαλιστέο ποσό ] 922 1.075 1.228 1.278 1.302 1.327
(14.000 € -9.000 €) = 5.000 € 937 1.092 1.248 1.298 1.323 1.348
(15.000 € -9.000 €) = 6.000 € 1.124 1.310 1.497 1.557 1.587 1.617
(16.000 € -9.000 €) = 7.000 € 1.311 1.529 1.747 1.817 1.852 1.887
(17.000 € -9.000 €) = 8.000 € 1.498 1.747 1.996 2.076 2.116 2.156
(18.000 € -9.000 €) = 9.000 € 1.686 1.966 2.246 2.336 2.381 2.426
(19.000 € -9.000 €)= 10.000€ 1.873 2.184 2.495 2.595 2.645 2.695
** Επισημαίνω, ότι στα φορολογητέα εισοδήματα του παραπάνω πίνακα, δεν περιλαμβάνονται οι ενισχύσεις μέχρι 12.000 €, που παραμένουν αφορολόγητες.
Για τα έτη 2017, 2018, 2019 για καθαρό εισόδημα 15.000 €, οι εισφορές είναι περίπου ίσες με την 3η – 4η κλάση των υφιστάμενων, και ελαφρά υψηλότερες από το 2020.
Μετά το 2022 για καθαρό εισόδημα 15.000 €, η εισφορά αντιστοιχεί με αυτή της 7ης κλάσης της υφιστάμενης εισφοράς ( 1.635,12 € /έτος). - Αυτή είναι η πραγματικότητα!
Η μεγάλη διαφορά είναι στο ύψος της προσδοκώμενης σύνταξης, όπου με 20 χρόνια ασφαλιστικού βίου(50% του συνολικού) κατοχυρώνεται η Εθνική Σύνταξη των 384 €, και μέχρι τα 40 προσαυξάνεται ανάλογα με τις εισφορές (αναλογικό μέρος), συν το ποσοστό αναπλήρωσης, που είναι ιδιαίτερα υψηλό για τους αδύναμους. Το τελικό ύψος των συντάξεων , ακόμα και με την ελάχιστη καταβολή των 1.327 € ετησίως – μετά το 2022 - για πλήρη σύνταξη (40 έτη), οδηγεί σε πολύ υψηλότερες συντάξεις των υφισταμένων του ΟΓΑ.
ΟΙ «ΑΛΗΘΕΙΕΣ» ΤΗΣ Ν.Δ. ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ
Μία πολύ δυσάρεστη έκπληξη ανέμενε τους έλληνες αγρότες με την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων για τα εισοδήματα του 2014, αν δεν προέκυπταν οι εκλογές του Γενάρη του 2015. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε συμφωνήσει και δρομολογήσει τη φορολόγηση του αγροτικού εισοδήματος από το πρώτο Ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των πάσης φύσεως επιδοτήσεων της Ε.Ε. και αποζημιώσεων, όπως ρητά προκύπτει από την Ερώτηση 12 βουλευτών της Ν.Δ. (1334/31.3.2015 – αντιπολίτευση πλέον), προς τους τότε υπουργούς της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, την παραθέτω:
http://www.hellenicparliament.gr/Koinovouleftikos-Elenchos/Mesa-Koinovouleutikou-Elegxou?pcm_id=bde95c91-6496-4e14-aa68-a46c013ae4ad
Προσέξτε τη δεύτερη παράγραφο, όπου κατηγορηματικά αναφέρουν:
«Όπως είναι γνωστό, από την 01.01.2014, το φορολογητέο εισόδημα των παραγωγών θα προσδιορίζεται με λογιστικό τρόπο και θα φορολογείται χωρίς αφορολόγητο από το πρώτο ευρώ. Για τον προσδιορισμό του εισοδήματος, εκτός των τιμολογίων αγοράς και πώλησης, θα συνυπολογίζονται και οι κοινοτικές αποζημιώσεις και ενισχύσεις (άμεσες ενισχύσεις, εξισωτικές αποζημιώσεις, ποιοτικά πριμ κ.α.). Με αυτόν τον τρόπο, το ύψος του καθαρού γεωργικού εισοδήματος, που φορολογείται, αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, με συνέπεια την υπέρμετρη διόγκωση της τελικής φορολογικής επιβάρυνσης».
Εξάλλου, εκτός από τα παραπάνω υπάρχουν ακόμη, η σχετική Κοινή Απόφαση των Υπουργών Κουσελά και Σκανδαλίδη, όσο και οι διευκρινίσεις σχετικής Εγκυκλίου της κ. Σαβαϊδου, όπου αναφέρουν τις αγροτικές ενισχύσεις και τις αποζημιώσεις ως κέρδη για τον προσδιορισμό του αγροτικού εισοδήματος ( τα σχετικά έγγραφα έχουν κατατεθεί στο κοινοβούλιο από τον ΥΠΑΑΤ κ. Αποστόλου).
Παρακάτω παραθέτω ολόκληρη την ερώτηση. Τα συμπεράσματα δικά σας.
«Ψεύτης ….ψεύτην, ου ποιεί»! Θα έλεγαν οι πρόγονοί μας
Αθήνα 10/5/2016 Ουρσουζίδης Ν. Γιώργος
Βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ
Υ.Γ. Αγαπητέ κ. πρόεδρε του ΤΕΕ, πόσοι μηχανικοί σήμερα πληρώνουν (ή μάλλον δεν πληρώνουν… αδυνατούν) - μόνο για ασφαλιστικές εισφορές - πάνω από το 50% του φορολογητέου εισοδήματος τους; Και με το νέο νόμο θα πληρώνουν 26.95 %!
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΘΕΜΑ: Απαλλαγή φορολόγησης αγροτικών επιδοτήσεων και αποζημιώσεων
Πρόσφατα ψηφίστηκε στην Βουλή ο νόμος 4321/2015 «Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της Οικονομίας» (ΦΕΚ 32 Α΄/21.03.2015), ο οποίος περιέχει διατάξεις, που αφορούν σε φορολογικές διευθετήσεις εξαιρετικά επειγουσών καταστάσεων. Ωστόσο, και παρά τις προσδοκίες του αγροτικού κόσμου, από το νέο νόμο απουσιάζουν παντελώς ζητήματα, τα οποία αφορούν στο νέο φορολογικό καθεστώς των αγροτών και ειδικότερα αυτό της φορολόγησης των κοινοτικών επιδοτήσεων αλλά και αποζημιώσεων.
Όπως είναι γνωστό, από την 01.01.2014, το φορολογητέο εισόδημα των παραγωγών θα προσδιορίζεται με λογιστικό τρόπο και θα φορολογείται χωρίς αφορολόγητο από το πρώτο ευρώ. Για τον προσδιορισμό του εισοδήματος, εκτός των τιμολογίων αγοράς και πώλησης, θα συνυπολογίζονται και οι κοινοτικές αποζημιώσεις και ενισχύσεις (άμεσες ενισχύσεις, εξισωτικές αποζημιώσεις, ποιοτικά πρίμ κ.α.). Με αυτόν τον τρόπο, το ύψος του καθαρού γεωργικού εισοδήματος, που φορολογείται, αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, με συνέπεια την υπέρμετρη διόγκωση της τελικής φορολογικής επιβάρυνσης.
Μάλιστα για το ζήτημα της φορολόγησης των επιδοτήσεων υπήρξαν συγκλίνουσες απόψεις όλων των πολιτικών παρατάξεων, πως επρόκειτο για μια άστοχη και άδικη πρόβλεψη, η οποία θα έπρεπε αμέσως να διορθωθεί. Δυστυχώς, μια πρώτη ευκαιρία χάθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, με αποτέλεσμα να παραμένει σε εκκρεμότητα η απαλλαγή των αγροτών από την φορολόγηση των επιδοτήσεων, που αν τελικώς ισχύσει θα τους επιφέρει βαρύ πλήγμα, την στιγμη κατά την οποία ήδη αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης.
Οι επιδοτήσεις και οι πάσης φύσεως αποζημιώσεις από την ΕΕ και τον ΕΛΓΑ, τις οποίες λαμβάνει μεγάλο μέρος των παραγωγών, δεν θα πρέπει να λογίζονται σαν εισόδημα από την παραγωγική δραστηριότητα. Και τούτο διότι πρόκειται, είτε για ενισχύσεις, που καταβάλλονται για να διατηρηθεί το κόστος των αγροκτηνοτροφικών προιόντων σε χαμηλά επίπεδα και να τονωθεί έτσι η ανταγωνιστικότητά τους, είτε για αποζημιώσεις που δίδονται για την επανόρθωση ζημιών από φυσικές καταστροφές, ώστε να εξασφαλιστεί η αποκατάσταση των απωλειών και η συνέχιση της αγροτικής δραστηριότητας. Επομένως, τα χρήματα αυτά, εξ αιτίας των σκοπών που υπηρετούν, θα πρέπει να αποδίδονται στους παραγωγούς στο σύνολό τους, χωρίς καμία φορολογική επιβάρυνση.
Επειδή λοιπόν, ο χρόνος μετυράει αντίστροφα για την υποβολή των φετινών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος από τους αγρότες, χωρίς ακόμη οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών να έχουν διευκρινίσει αν τελικά θα φορολογηθούν ή όχι οι αγροτικές ενισχύσεις και επιδοτήσεις,
Ερωτώνται οι συναρμόδιοι υπουργοί:
Προτίθεστε να καταθέσετε άμεσα νομοθετική ρύθμιση για την απαλλαγή από την φορολογία των κοινωτικών επιδοτήσεων και αποζημιώσεων, ενόψει της υποβολής των φορολογικών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος 2014 από τους αγρότες, υπό το νέο καθεστώς;
Αθήνα, 30 Μαρτίου 2015
Οι ερωτώντες βουλευτές:
1. Μάξιμος Χαρακόπουλος
2. Κώστας Τσιάρας
3. Γιώργος Κασαπίδης
4. Θόδωρος Καράογλου
5. Κώστας Σκρέκας
6. Χρήστος Μπουκώρος
7. Ευριπίδης Στυλιανίδης
8. Γιώργος Στύλιος
9. Μάριος Σαλμάς
10. Νίκος Παναγιωτόπουλος
11. Τιμολέων Κοψαχείλης
12. Κώστας Τζαβάρας
● Αφορολόγητο όριο στο Αγροτικό Εισόδημα
● Εθνική Σύνταξη
● Ειδικό παράβολο ασφαλιστικής κάλυψης αγρεργατών (αναγνώριση δαπάνης)
Το αφορολόγητο όριο, που ισχύει για πρώτη φορά για τους αγρότες, κυμαίνεται:
στα 8.636 ευρώ για όσους δεν έχουν προστατευόμενα τέκνα,
στα 8.864 ευρώ για όσους έχουν ένα (1) προστατευόμενο τέκνο,
στα 9.090 ευρώ για όσους έχουν δύο (2) προστατευόμενα τέκνα,
στα 9.545 ευρώ για όσους έχουν τρία (3) και άνω προστατευόμενα τέκνα.
● Επίσης, αφορολόγητες παραμένουν «πράσινες» και «συνδεδεμένες» επιδοτήσεις κάτω του ποσού των 12.000 ευρώ, στην κατηγορία αυτή ανήκει το 83% των αγροτών, ενώ θεωρείται εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα μόνο η βασική ενίσχυση του πυλώνα 1 της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Συνεπώς, το αφορολόγητο όριο των 9.000 € - κατά μέσο όρο - προσαυξάνεται κατά το ποσό που αντιστοιχεί στις πράσινες και συνδεδεμένες επιδοτήσεις, που στην πλειοψηφία των αγροτών είναι κάτω των 5.000 €, έτσι το αφορολόγητο όριο - κατά μέσο όρο - είναι της τάξης των 12.000 €.
● Αυτό σημαίνει, ότι το 90% των αγροτών που δηλώνει εισόδημα μέχρι 11.000 ευρώ δεν θα πληρώσει φόρο ούτε ένα ευρώ, ή ένα ελάχιστο ποσό της τάξης των 200€ έως 300€, ενώ με τα ισχύοντα θα πλήρωνε τουλάχιστον 1.430 ευρώ.
● Εξάλλου, η χρησιμοποίηση τεκμηρίων διαβίωσης για τον υπολογισμό του φορολογητέου αγροτικού εισοδήματος, που παραγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες της φύσης του επαγγέλματος αυτού, αφού είναι γνωστό, ότι το εισόδημα των αγροτών είναι ευμετάβλητο και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από παράγοντες ανεξάρτητους από αυτούς (κλιματικοί, ύπαρξη ασθενειών, διακύμανση τιμής αγορών, κλπ), κατά κανόνα οδηγεί σε υπέρμετρη και άδικη φορολόγηση – όπως και στους ελεύθερους επαγγελματίες. Τώρα, με τη θέσπιση του αφορολόγητου ορίου, αίρεται αυτή η αδικία για τους αγρότες, που επέβαλε η κυβέρνηση Σαμαρά– Βενιζέλου. Το αφορολόγητο όριο των 9.000€, περιορίζει στο ελάχιστο το ύψος αυτού του παράλογου και άδικου φόρου, αφού ακόμη και για τα τέκνα – εκτός των άλλων - πλήρωναν οι Έλληνες αγρότες φόρο!
● Σύμφωνα με το νέο Νόμο από 1.1.2017 και εφεξής, οι υφιστάμενες ασφαλιστικές κατηγορίες καταργούνται και το ποσό της ασφαλιστικής εισφοράς υπολογίζεται ως ποσοστό επί του φορολογητέου εισοδήματος. Συνεπώς είναι πάρα πολύ σημαντικό το αφορολόγητο όριο που θεσπίζεται με το νέο Νόμο, αφού μειώνει κατά 9.090 € το Φορολογητέο Εισόδημα, άρα και τις Ασφαλιστικές Εισφορές - για καθαρό εισόδημα μέχρι 18.180 € κατά 50% - κατηγορία στην οποία ανήκει η πλειοψηφία των αγροτών - και μειώνεται το ποσοστό της μείωσης, αναλόγως για μεγαλύτερα ποσά.
● Η αναγνώριση της εργατικής δαπάνης μετακλητών – πάγιο και δίκαιο αίτημα – μειώνει επιπλέον σημαντικά το φορολογητέο εισόδημα, άρα και τις ασφαλιστικές εισφορές.
Το κατώτατο ασφαλιστέο εισόδημα ορίζεται ως το ποσό που αναλογεί στο 70% και όχι στο 80% - όπως αρχικά προβλέπονταν - του εκάστοτε κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών. Το ποσοστό υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών ορίζεται, σταδιακά αυξανόμενο μέχρι το 2022 (5 έτη προσαρμογής),ως εξής:
ΕΤΟΣ ΣΥΝΤΑΞΗ ΥΓΕΙΑ ΣΥΝΟΛΟ
2017 14% 4,73% 18,73%
2018 16% 5,84% 21,84%
2019 18% 6,95% 24,95%
2020 19% 6,95% 25,95%
2021 19,5% 6,95% 26,45%
2022 20% 6,95% 26,95%
ΕΤΗΣΙΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ( ΚΥΡΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ ) για τα ΕΤΗ 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 και META το 2022
ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΙΣΦΟΡΑΣ 18,73% 21,84% 24,95% 25,95% 26,45% 26,95%
ΕΤΗΣΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ( ΚΑΘΑΡΟ ) ΕΤΟΣ 2017 ΕΤΟΣ 2018 ΕΤΟΣ 2019 ΕΤΟΣ 2020 ΕΤΟΣ 2021 ΜΕΤΑ 2022
ΖΗΜΙΑ 922 1.075 1.228 1.278 1.302 1.327
(10.000 € -9.000 €) = 1.000 € 922 1.075 1.228 1.278 1.302 1.327
(11.000 € -9.000 €) = 2.000 € 922 1.075 1.228 1.278 1.302 1.327
(12.000 € -9.000 €) = 3.000 € 922 1.075 1.228 1.278 1.302 1.327
(13.000 € -9.000 €) = 4.000 € 922 1.075 1.228 1.278 1.302 1.327
(13.923 € -9.000 €) = 4.923 € [Ελαχ. ασφαλιστέο ποσό ] 922 1.075 1.228 1.278 1.302 1.327
(14.000 € -9.000 €) = 5.000 € 937 1.092 1.248 1.298 1.323 1.348
(15.000 € -9.000 €) = 6.000 € 1.124 1.310 1.497 1.557 1.587 1.617
(16.000 € -9.000 €) = 7.000 € 1.311 1.529 1.747 1.817 1.852 1.887
(17.000 € -9.000 €) = 8.000 € 1.498 1.747 1.996 2.076 2.116 2.156
(18.000 € -9.000 €) = 9.000 € 1.686 1.966 2.246 2.336 2.381 2.426
(19.000 € -9.000 €)= 10.000€ 1.873 2.184 2.495 2.595 2.645 2.695
** Επισημαίνω, ότι στα φορολογητέα εισοδήματα του παραπάνω πίνακα, δεν περιλαμβάνονται οι ενισχύσεις μέχρι 12.000 €, που παραμένουν αφορολόγητες.
Για τα έτη 2017, 2018, 2019 για καθαρό εισόδημα 15.000 €, οι εισφορές είναι περίπου ίσες με την 3η – 4η κλάση των υφιστάμενων, και ελαφρά υψηλότερες από το 2020.
Μετά το 2022 για καθαρό εισόδημα 15.000 €, η εισφορά αντιστοιχεί με αυτή της 7ης κλάσης της υφιστάμενης εισφοράς ( 1.635,12 € /έτος). - Αυτή είναι η πραγματικότητα!
Η μεγάλη διαφορά είναι στο ύψος της προσδοκώμενης σύνταξης, όπου με 20 χρόνια ασφαλιστικού βίου(50% του συνολικού) κατοχυρώνεται η Εθνική Σύνταξη των 384 €, και μέχρι τα 40 προσαυξάνεται ανάλογα με τις εισφορές (αναλογικό μέρος), συν το ποσοστό αναπλήρωσης, που είναι ιδιαίτερα υψηλό για τους αδύναμους. Το τελικό ύψος των συντάξεων , ακόμα και με την ελάχιστη καταβολή των 1.327 € ετησίως – μετά το 2022 - για πλήρη σύνταξη (40 έτη), οδηγεί σε πολύ υψηλότερες συντάξεις των υφισταμένων του ΟΓΑ.
ΟΙ «ΑΛΗΘΕΙΕΣ» ΤΗΣ Ν.Δ. ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ
Μία πολύ δυσάρεστη έκπληξη ανέμενε τους έλληνες αγρότες με την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων για τα εισοδήματα του 2014, αν δεν προέκυπταν οι εκλογές του Γενάρη του 2015. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε συμφωνήσει και δρομολογήσει τη φορολόγηση του αγροτικού εισοδήματος από το πρώτο Ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των πάσης φύσεως επιδοτήσεων της Ε.Ε. και αποζημιώσεων, όπως ρητά προκύπτει από την Ερώτηση 12 βουλευτών της Ν.Δ. (1334/31.3.2015 – αντιπολίτευση πλέον), προς τους τότε υπουργούς της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, την παραθέτω:
http://www.hellenicparliament.gr/Koinovouleftikos-Elenchos/Mesa-Koinovouleutikou-Elegxou?pcm_id=bde95c91-6496-4e14-aa68-a46c013ae4ad
Προσέξτε τη δεύτερη παράγραφο, όπου κατηγορηματικά αναφέρουν:
«Όπως είναι γνωστό, από την 01.01.2014, το φορολογητέο εισόδημα των παραγωγών θα προσδιορίζεται με λογιστικό τρόπο και θα φορολογείται χωρίς αφορολόγητο από το πρώτο ευρώ. Για τον προσδιορισμό του εισοδήματος, εκτός των τιμολογίων αγοράς και πώλησης, θα συνυπολογίζονται και οι κοινοτικές αποζημιώσεις και ενισχύσεις (άμεσες ενισχύσεις, εξισωτικές αποζημιώσεις, ποιοτικά πριμ κ.α.). Με αυτόν τον τρόπο, το ύψος του καθαρού γεωργικού εισοδήματος, που φορολογείται, αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, με συνέπεια την υπέρμετρη διόγκωση της τελικής φορολογικής επιβάρυνσης».
Εξάλλου, εκτός από τα παραπάνω υπάρχουν ακόμη, η σχετική Κοινή Απόφαση των Υπουργών Κουσελά και Σκανδαλίδη, όσο και οι διευκρινίσεις σχετικής Εγκυκλίου της κ. Σαβαϊδου, όπου αναφέρουν τις αγροτικές ενισχύσεις και τις αποζημιώσεις ως κέρδη για τον προσδιορισμό του αγροτικού εισοδήματος ( τα σχετικά έγγραφα έχουν κατατεθεί στο κοινοβούλιο από τον ΥΠΑΑΤ κ. Αποστόλου).
Παρακάτω παραθέτω ολόκληρη την ερώτηση. Τα συμπεράσματα δικά σας.
«Ψεύτης ….ψεύτην, ου ποιεί»! Θα έλεγαν οι πρόγονοί μας
Αθήνα 10/5/2016 Ουρσουζίδης Ν. Γιώργος
Βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ
Υ.Γ. Αγαπητέ κ. πρόεδρε του ΤΕΕ, πόσοι μηχανικοί σήμερα πληρώνουν (ή μάλλον δεν πληρώνουν… αδυνατούν) - μόνο για ασφαλιστικές εισφορές - πάνω από το 50% του φορολογητέου εισοδήματος τους; Και με το νέο νόμο θα πληρώνουν 26.95 %!
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΘΕΜΑ: Απαλλαγή φορολόγησης αγροτικών επιδοτήσεων και αποζημιώσεων
Πρόσφατα ψηφίστηκε στην Βουλή ο νόμος 4321/2015 «Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της Οικονομίας» (ΦΕΚ 32 Α΄/21.03.2015), ο οποίος περιέχει διατάξεις, που αφορούν σε φορολογικές διευθετήσεις εξαιρετικά επειγουσών καταστάσεων. Ωστόσο, και παρά τις προσδοκίες του αγροτικού κόσμου, από το νέο νόμο απουσιάζουν παντελώς ζητήματα, τα οποία αφορούν στο νέο φορολογικό καθεστώς των αγροτών και ειδικότερα αυτό της φορολόγησης των κοινοτικών επιδοτήσεων αλλά και αποζημιώσεων.
Όπως είναι γνωστό, από την 01.01.2014, το φορολογητέο εισόδημα των παραγωγών θα προσδιορίζεται με λογιστικό τρόπο και θα φορολογείται χωρίς αφορολόγητο από το πρώτο ευρώ. Για τον προσδιορισμό του εισοδήματος, εκτός των τιμολογίων αγοράς και πώλησης, θα συνυπολογίζονται και οι κοινοτικές αποζημιώσεις και ενισχύσεις (άμεσες ενισχύσεις, εξισωτικές αποζημιώσεις, ποιοτικά πρίμ κ.α.). Με αυτόν τον τρόπο, το ύψος του καθαρού γεωργικού εισοδήματος, που φορολογείται, αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, με συνέπεια την υπέρμετρη διόγκωση της τελικής φορολογικής επιβάρυνσης.
Μάλιστα για το ζήτημα της φορολόγησης των επιδοτήσεων υπήρξαν συγκλίνουσες απόψεις όλων των πολιτικών παρατάξεων, πως επρόκειτο για μια άστοχη και άδικη πρόβλεψη, η οποία θα έπρεπε αμέσως να διορθωθεί. Δυστυχώς, μια πρώτη ευκαιρία χάθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, με αποτέλεσμα να παραμένει σε εκκρεμότητα η απαλλαγή των αγροτών από την φορολόγηση των επιδοτήσεων, που αν τελικώς ισχύσει θα τους επιφέρει βαρύ πλήγμα, την στιγμη κατά την οποία ήδη αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης.
Οι επιδοτήσεις και οι πάσης φύσεως αποζημιώσεις από την ΕΕ και τον ΕΛΓΑ, τις οποίες λαμβάνει μεγάλο μέρος των παραγωγών, δεν θα πρέπει να λογίζονται σαν εισόδημα από την παραγωγική δραστηριότητα. Και τούτο διότι πρόκειται, είτε για ενισχύσεις, που καταβάλλονται για να διατηρηθεί το κόστος των αγροκτηνοτροφικών προιόντων σε χαμηλά επίπεδα και να τονωθεί έτσι η ανταγωνιστικότητά τους, είτε για αποζημιώσεις που δίδονται για την επανόρθωση ζημιών από φυσικές καταστροφές, ώστε να εξασφαλιστεί η αποκατάσταση των απωλειών και η συνέχιση της αγροτικής δραστηριότητας. Επομένως, τα χρήματα αυτά, εξ αιτίας των σκοπών που υπηρετούν, θα πρέπει να αποδίδονται στους παραγωγούς στο σύνολό τους, χωρίς καμία φορολογική επιβάρυνση.
Επειδή λοιπόν, ο χρόνος μετυράει αντίστροφα για την υποβολή των φετινών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος από τους αγρότες, χωρίς ακόμη οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών να έχουν διευκρινίσει αν τελικά θα φορολογηθούν ή όχι οι αγροτικές ενισχύσεις και επιδοτήσεις,
Ερωτώνται οι συναρμόδιοι υπουργοί:
Προτίθεστε να καταθέσετε άμεσα νομοθετική ρύθμιση για την απαλλαγή από την φορολογία των κοινωτικών επιδοτήσεων και αποζημιώσεων, ενόψει της υποβολής των φορολογικών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος 2014 από τους αγρότες, υπό το νέο καθεστώς;
Αθήνα, 30 Μαρτίου 2015
Οι ερωτώντες βουλευτές:
1. Μάξιμος Χαρακόπουλος
2. Κώστας Τσιάρας
3. Γιώργος Κασαπίδης
4. Θόδωρος Καράογλου
5. Κώστας Σκρέκας
6. Χρήστος Μπουκώρος
7. Ευριπίδης Στυλιανίδης
8. Γιώργος Στύλιος
9. Μάριος Σαλμάς
10. Νίκος Παναγιωτόπουλος
11. Τιμολέων Κοψαχείλης
12. Κώστας Τζαβάρας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου