Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

Oι προτάσεις των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της Νάουσας, που εγκρίθηκαν από το δημ.συμβούλιο, πλην ... λαϊκής.Video


 Το Β΄ Στάδιο της Κυκλοφοριακής Μελέτης για την πόλη της Νάουσας, που παρουσιάστηκε στο δημοτικό συμβούλιο την Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011 από τους μελετητές κ.κ. Δημήτρης Ευαγγελίδης και Ξενοφώντας Κωνσταντής αφορούσε:
·         Την επεξεργασία της Προκαταρκτικής Πρότασης, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μετά την συνεργασία του  Μελετητή με τους









Αρμόδιους Φορείς,
·         Τη Διαμόρφωση της τελικής πρότασης με προτάσεις για άμεσες επεμβάσεις στο βασικό οδικό δίκτυο της πόλης,
·         Προτάσεις για την οργάνωση κυκλοφορίας του τοπικού οδικού δικτύου (μονοδρομήσεις),
·         Τις προτάσεις για τις βασικές ροές πεζών της πόλης,
·         Τις Προτάσεις για την κυκλοφορία των αστικών συγκοινωνιών,
·         Προτάσεις για την οργάνωση στάθμευσης .
Συνοπτικά, οι βασικές προτάσεις της Κυκλοφοριακής μελέτης είναι:

Α. Σημαντικότερες παρεμβάσεις στο δίκτυο:
1.      Μονοδρόμηση της Επαρχιακής Οδού 3 (Νάουσα-Σ.Σ.Νάουσας), από τη διασταύρωση του «Φόρου» μέχρι την περιοχή «Καστανιώτη» με κατεύθυνση την έξοδο από την πόλη.
2.      Η οδός Ζαφειράκη να είναι διπλής κατεύθυνσης σε ολόκληρο το μήκος το μήκος της, απαγορεύοντας παράλληλα και τη στάθμευση από την μία πλευρά της οδού (στο μονοδρομημένο σήμερα τμήμα της). Πεζοδρόμηση των οδών Θεοφίλου, Κωνσταντινίδη και του τμήματος της πλατείας Καρατάσου μεταξύ των οδών Στουγιαννάκη και Καμπίτη. Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω οι πεζοδρομήσεις αυτές είναι αποτέλεσμα της αμφιδρόμησης της οδού Ζαφειράκη. Έτσι αναβαθμίζεται το κέντρο της πόλης και παράλληλα δίδονται πολλές δυνατότητες για την ανάπλασή του.
3.      Αντιδρόμηση της οδού Στουγιαννάκη, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Ζαφειράκη και της πλατείας Καρατάσου. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ένας άξονας με κατεύθυνση προς νότο.
4.      Αντιδρόμηση του τμήματος της πλατείας Καρατάσου, μεταξύ των οδών Βενιζέλου και Καμπίτη. Όπως και με την Στουγιαννάκη το τμήμα αυτό της Πλατείας αποτελεί μέρος του άξονα βορά – νότου.
5.      Μονοδρόμηση της οδού Εθν. Αντιστάσεως από την οδό Βύρωνος έως την οδό Αριστοτέλους με κατεύθυνση την οδό Αριστοτέλους.
6.      Αντιδρόμηση της οδού Δημαρχίας, στο τμήμα της από την οδό Α. Χώνου έως την οδό Ζαφειράκη.
7.      Μονοδρόμηση της οδού Τσάμη Καρατάσου σε ολόκληρο το μήκος της με κατεύθυνση την οδό Αλωνίων.
8.      Μονοδρόμηση της οδού Αλωνίων από την οδό Τσάμη Καρατάσου έως την οδό Αγ. Αθανασίου με κατεύθυνση την οδό Αγ. Αθανασίου.
9.      Μονοδρόμηση της οδού Καραβαγγέλη σε ολόκληρο το μήκος της με κατεύθυνση την οδό Στουγιαννάκη.
10.  Αντιδρόμηση της οδού Στουγιαννάκη στο τμήμα της από την οδό Καραβαγγέλη έως την οδό Ζαφειράκη.
11.  Μονοδρόμηση της οδού Σφαγείων σε ολόκληρο το μήκος της (μέχρι την νέα οδό σύνδεσης της επαρχιακής οδού προς τους οικισμούς Μαρίνα – Ροδακινέα με την επαρχιακή οδό προς Κοπανό – Σχολή Αριστοτέλη) με κατεύθυνση την έξοδο από την πόλη.
12.  Μονοδρομήσεις στην πλειοψηφία των τοπικών οδών.

Β. Νέα θέση Λαϊκής  Αγοράς
·         Ο νέος χώρος που προτείνεται να μεταφερθεί η λαϊκή αγορά είναι στις οδούς Εθνικής Αντιστάσεως, Χαϊδευτού (στο τμήμα τους μεταξύ των οδών 28ης Οκτωβρίου και Σπ. Λαναρά) και στο πάρκο που υπάρχει ανάμεσα στις δύο αυτές οδούς. Το βασικότερο πλεονέκτημα αυτής της πρότασης είναι η αποφόρτιση, όσον αφορά την στάθμευση και την κυκλοφορία οχημάτων, της κεντρικής περιοχής της πόλης, που προκαλούνταν από την λειτουργία της λαϊκής αγοράς. Τις ώρες που θα είναι κλειστή η οδός Εθν. Αντίστασης (ανήκει στο κύριο δίκτυο της περιοχής μελέτης) τα οχήματα που κινούνταν σε αυτή θα μπορούν να εξυπηρετηθούν από την οδό Φιλ. Κοκκίνου.
Όπως αναφέρθηκε και στο Στάδιο Α΄ στο κέντρο της πόλης και συγκεκριμένα επί των οδών Χατζηγρηγοριάδη, Δημητριάδη, Μεταμορφώσεως, Ρήγα Φεραίου και Ερμού (Διοικητηρίου) λειτουργεί κάθε Σάββατο υπαίθρια λαϊκή αγορά από τις 07:00 έως τις 14:30 με παράλληλη απαγόρευση κίνησης των οχημάτων στις προαναφερόμενες οδούς. Η θέση όπου λειτουργεί η λαϊκή αγορά, όπως έχει επισημανθεί και από το Δήμο, προκαλεί προβλήματα στην κυκλοφοριακή λειτουργία της πόλης με κυριότερο τα πολλά παράνομα σταθμευμένα οχήματα εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης για στάθμευση στην ευρύτερη περιοχή.

Γ. Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Αστική Συγκοινία, Ταξί)
Οι αλλαγές που προτείνονται να γίνουν στην αστική συγκοινωνία της πόλης της Νάουσας αφορά στον τερματικό σταθμό – αφετηρία και την διαδρομή μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης.
Πιο συγκεκριμένα προτείνεται:
·         Η αφετηρία – τέρμα του σταθμού να χωροθετηθεί στη νότια πλευρά του τμήματος της οδού 28ης Οκτωβρίου μεταξύ των οδών Κατίνας Παξινού και Εθνικής Αντιστάσεως (μπροστά από την είσοδο του ποδοσφαιρικού γηπέδου της πόλης).
·         Τα αστικά λεωφορεία που κινούνται προς Αγ. Νικόλαο να ακολουθούν την διαδρομή μέσω των οδών 28ης Οκτωβρίου – Φιλ. Κοκκίνου – Νοσοκομείου – Μεγ. Αλεξάνδρου – Χρ. Πετρίδη – Ζαφειράκη – Χριστ. Λαναρά – Δημ. Πεχλιβάνου – Γεωργ. Κυριακίδη – Αγ. Νικολάου – έξοδος από την πόλη.
·         Τα αστικά λεωφορεία που κινούνται από Αγ. Νικόλαο να ακολουθούν την διαδρομή μέσω των οδών Αγ. Νικολάου – Γεωργ. Κυριακίδη – Δημ. Πεχλιβάνου – Χριστ. Λαναρά – Ζαφειράκη – Χρ. Πετρίδη – Μπιγκάνου – Βασ. Φιλίππου – Πλ. Καρατάσου – Καμπίτη  – Εθν. Αντιστάσεως – 28ης Οκτωβρίου.
·         Τα αστικά λεωφορεία που κινούνται προς γειτονικούς οικισμούς, όπως Κοπανό, Λευκάδια, Στενήμαχο, Μονόσπιτα, Χαριέσσα, Γιαννακοχώρι, Ροδοχώρι, Ειρηνούπολη, Επισκοπή, Μαρίνα, του Δήμου Νάουσας, καθώς και τον Σιδηροδρομικό Σταθμό να ακολουθούν την διαδρομή μέσω των οδών 28ης Οκτωβρίου – Φιλ. Κοκκίνου – Νοσοκομείου – Μεγ. Αλεξάνδρου – Χρ. Πετρίδη – Ζαφειράκη – Στουγιαννάκη – Βενιζέλου – Χρ. Πετρίδη – έξοδος από την πόλη.
·         Τα αστικά λεωφορεία που κινούνται από γειτονικούς οικισμούς, όπως Κοπανό, Λευκάδια, Στενήμαχο, Μονόσπιτα, Χαριέσσα, Γιαννακοχώρι, Ροδοχώρι, Ειρηνούπολη, Επισκοπή, Μαρίνα, του Δήμου Νάουσας, καθώς και τον Σιδηροδρομικό Σταθμό να ακολουθούν την διαδρομή μέσω των οδών Χρ. Πετρίδη – Μπιγκάνου – Βασ. Φιλίππου – Πλ. Καρατάσου – Καμπίτη  – Εθν. Αντιστάσεως – 28ης Οκτωβρίου.

Δ. Χώροι αναμονής των Ταξί
Μετά από τις αλλαγές στην οργάνωση του οδικού δικτύου, της αφετηρίας και των διαδρομών των αστικών λεωφορείων της πόλης και της καινούργιας χωροθέτησης της λαϊκής αγοράς προτείνεται να γίνουν αλλαγές και στις πιάτσες των ταξί με σκοπό αφενός την εναρμόνιση της λειτουργίας των ταξί με τις παραπάνω αλλαγές και αφετέρου την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων της πόλης.
Οι προτεινόμενοι νέοι χώροι αναμονής των ταξί είναι οι εξής:
·         στη οδό Στουγιαννάκη στο τμήμα της από την Πλατεία Καρατάσου μέχρι την οδό Ζαφειράκη (ίδιος αριθμός θέσεων με μόνη αλλαγή την πλευρά που σταθμεύουν τα ταξί μιας και άλλαξε η κατεύθυνση της οδού),
·         στο τμήμα της οδού Βασ. Φιλίππου μεταξύ της οδού Μπιγκάνου και της πλ. Καρατάσου (12 θέσεις ταξί),
·         στο χώρο στάθμευσης του Γενικού Νοσοκομείου Νάουσας επί της οδού Ανατολή (παραμένει ως έχει),
·         στη βόρεια πλευρά του τμήματος της οδού 28ης Οκτωβρίου μεταξύ των οδών Κατίνας Παξινού και Εθνικής Αντιστάσεως (4 θέσεις ταξί) κυρίως για την εξυπηρέτηση των μαθητών του σχολείου και της λαϊκής αγορά.

Ε. Χώροι Στάθμευσης
Από την εφαρμογή των προτάσεων της μελέτης οι θέσεις στάθμευσης που υπάρχουν σήμερα και είναι συνολικά 1.867 στις επτά πολεοδομικές ενότητες, προβλέπεται να δημιουργήσουν 832 νέες θέσεις και έτσι οι θέσεις στάθμευσης θα αυξηθούν στις 2.699, δηλαδή αύξηση 44,56% σε σχέση τις σημερινές θέσεις στάθμευσης στις οδούς της πόλης.

ΣΤ. Χώροι Στάθμευσης σε περιόδους τουριστικής αιχμής (π.χ. Αποκριά)
Οι επιπλέον χώροι στάθμευσης που προτείνονται στις περιόδους τουριστικής αιχμής, όπως το τριήμερο της Αποκριάς είναι:
  • Προαύλιο Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου
  • Προαύλιο Κλειστού Γυμναστηρίου
  • Προαύλιο 1ου-2ου Ενιαίου Λυκείου
  • Πραύλιο 2ου, Δημ. Σχολείου
  • Προαύλιο 3ου, Δημ. Σχολείου
  • Προαύλιο 6ου , Δημ. Σχολείου
  • Προαύλιο 9ου Δημ. Σχολείου
  • Προαύλιο Λαππείου Γυμνασίου
  • Χώρος Στάθμευσης Τουριστικών Λεωφορείων στο Δημ. Στάδιο
  • Χώρος Στάθμευσης Τουριστικών Λεωφορείων στην αριστερή λωρίδα της Ε.Ο. Νάουσας-Σ.Σ.Νάουσας στο μονοδρομημένο τμήμα της.

Ζ. Ροές πεζών- Οδοί ήπιας κυκλοφορίας- Πεζόδρομοι – Υπερυψωμένες διασταυρώσεις
Εκτός από την πρόταση της κυκλοφορικής οργάνωσης εξετάστηκε επίσης και η δυνατότητα βελτίωσης του επιπέδου ασφάλειας στην κυκλοφορία των πεζών στην περιοχή της πόλης. Για τον σκοπό αυτό είναι απαραίτητη η δημιουργία διαδρομών που έχουν κάποια συνέχεια ώστε να μπορέσουν οι πεζοί να μεταβούν με ασφάλεια προς και από τα σημεία τοπικού ενδιαφέροντος της πόλης όπως εμπορικό κέντρο, πλατείες, εκκλησίες και σχολεία. Αυτές οι διαδρομές συνήθως αποτελούνται από πεζόδρομους, οδούς ήπιας κυκλοφορίας, μεγάλα πεζοδρόμια κατά μήκος των οδών, που θα συνδέονται μεταξύ τους με διαβάσεις πεζών ή ακόμα καλύτερα όταν αυτές βρίσκονται σε υπερυψωμένες διασταυρώσεις ή απλώς υπερυψωμένες διαβάσεις πεζών σε οδικά τμήματα, ώστε να μειώνεται η ταχύτητα των διερχόμενων οχημάτων.
Ο στόχος της ασφαλέστερης μετακίνησης των πεζών στην πόλη της Νάουσας, προϋποθέτει τα ακόλουθα:
·         Πεζοδρόμηση των οδών Καρανάτσιου – παρ. Κοραή – παρ. Καρανάτσιου.
·         Διαπλάτυνση του πεζοδρομίου (από την μία πλευρά) κατά ένα μέτρο στην οδό Καμπίτη, από την πλατεία Καρατάσου μέχρι την γέφυρα του ποταμού Αράπιτσα, με απαγόρευση της στάθμευσης από την μία πλευρά της οδού.
·         Ειδική διαμόρφωση των οδών Δημαρχείας (στο τμήμα μεταξύ των οδών Ζαφειράκη και Τσάμη Καρατάσου) – Τσάμη Καρατάσου – Αλωνίων – Καραβαγγέλη και Στουγιαννάκη (στο τμήμα μεταξύ των οδών Ζαφειράκη και Καραβαγγέλη) που θα έχει σαν αποτέλεσμα την αισθητή μείωση της ταχύτητας των κυκλοφορούντων οχημάτων.
·         Επέκταση πεζοδρομίου στην οδό Μεγ. Αλεξάνδρου (στο τμήμα μεταξύ της οδού Βύρωνος και του σημείου που ξεκινά η νησίδα λίγο πριν την οδό Μπιγκάνου) από την πλευρά όπου σήμερα βρίσκονται τα παρτέρια διατηρώντας κατάστρωμα οδού πλάτους 6 μέτρων.
·         Διαμόρφωση δύο υπερυψωμένων διαβάσεων πεζών στο παραπάνω τμήμα της Μεγ. Αλεξάνδρου με σκοπό την μείωση της ταχύτητας των κυκλοφορούντων οχημάτων και την ασφαλέστερη κίνηση των πεζών.
·         Διαμόρφωση σε υπερυψωμένη την διασταύρωση της Πλατείας Καρατάσου και της οδού Βασ. Φιλίππου. Οι χαμηλές ταχύτητες των οχημάτων που διέρχονται μια υπερυψωμένη διασταύρωση καθιστά κατά πολύ ασφαλέστερη την κυκλοφορία των οχημάτων και των πεζών.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου