Μεγάλες ελπίδες και προσδοκίες δημιουργούνται για το πέρασμα του αγωγού φυσικού αερίου της ελληνοϊταλική κοινοπραξίας ITGI από Βέροια, Νάουσα και Έδεσσα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του capital.gr.Αν πραγματοποιηθεί το σχέδιο Ημαθία και Πέλλα θα πάρουν πραγματικές ενεργειακές ανάσες, αλλά και θα απεξαρτηθούν από το πετρέλαιο, που έχει γίνει πλέον είδος...πολυτελείας από την κυβέρνηση Παπανδρέου, που καταδικάζει τη Βόρεια Ελλάδα στο κρύο με την εξίσωση της φορολογίας του πετρελαίου θέρμανσης με αυτό της κίνησης!!
"Ως το πλέον ώριμο έργο που μπορεί να κάνει πραγματικότητα τον περίφημο νότιο διάδρομο του φυσικού αερίου, προβάλλεται ο ελληνοϊταλικός αγωγός ITGI, ο οποίος αναμένει την απόφαση του Αζερμπαϊτζάν, για το project που θα επιλεγεί να μεταφέρει το αέριο της Κασπίας στις αγορές της Ε.Ε.Σύμφωνα με πηγές της ΔΕΠΑ, η πρόταση για τον...
ITGI κατατέθηκε από την κοινοπραξία Poseidon (ΔΕΠΑ, Edison) στην εταιρεία πετρελαίου του Αζερμπαϊτζάν Socar την περασμένη Παρασκευή, ενώ αντίστοιχες προτάσεις κατατέθηκαν από την εταιρεία του αγωγού TAP (Statoil, EGL, E.On.) Σύμφωνα με την πληροφόρηση που υπάρχει από τη Socar, η επιλογή του αγωγού θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις τέλος του έτους. Η αισιοδοξία των ανθρώπων της ΔΕΠΑ πηγάζει από το γεγονός ότι ο βαθμός ωριμότητας του ελληνοϊταλικού project είναι τέτοιος, ώστε το έργο εφόσον πάρει το πράσινο φως από το Αζερμπαϊτζάν, θα μπορούσε να ξεκινήσει να κατασκευάζεται άμεσα. Και αυτό διότι, λόγω της πολύχρονης προετοιμασίας που προηγήθηκε, ο ITGI εμφανίζει μεγαλύτερο βαθμό ωριμότητας, έχοντας εξασφαλίσει τις απαραίτητες διοικητικές εγκρίσεις από τις αρχές της Ελλάδας και της Ιταλίας, ενώ οι μελέτες για την χερσαία και θαλάσσια όδευση του αγωγού βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Σημειώνεται δε, ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η δεύτερη φάση του διεθνούς διαγωνισμού της κοινοπραξίας «Poseidon», για την προμήθεια των σωλήνων του τμήματος αυτού. Ο βαθμός ωριμότητας είναι ένα από τα βασικά κριτήρια, βάσει των οποίων θα αποφασίσει η κοινοπραξία του Shah Deniz για την επιλογή του project που θα προκριθεί ώστε να μεταφέρει το αέριο της Κασπίας. Ανταγωνιστές του ITGI είναι οι προτάσεις που κατατέθηκαν από την εταιρεία του αγωγού TAP (Statoil, EGL, E.On.), o Nabucco και ο South East Europe Pipeline.Ένα ακόμη «ατού» του ITGI, που δημιουργεί αισιοδοξία για αίσιο αποτέλεσμα στους ανθρώπους της ΔΕΠΑ, είναι το γεγονός ότι το ελληνοϊταλικό project προσφέρει εναλλακτική διέξοδο για τη διείσδυση του αζέρικου αερίου στις χώρες της ΝΑ Ευρώπης, μέσω του Ελληνοβουλγαρικού αγωγού IGB. Ο αγωγός αυτός, που έχει εξασφαλίσει την υποστήριξη και χρηματοδότηση της Ε.Ε., θα συνδεθεί με τον ITGI στο ύψος της Κομοτηνής και θα καταλήξει στην Στάρα Ζαγκόρα της Βουλγαρίας. Μέσω του IGB θα μπορούν να τροφοδοτηθούν χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Ουγγαρία που ακόμη εξαρτώνται αποκλειστικά από το ρωσικό αέριο, ενισχύοντας τη γεωπολιτική σημασία του ελληνοϊταλικού project. Και ο IGB είναι εξαιρετικά ώριμο έργο και έχουν ήδη ανατεθεί οι λεπτομερείς τεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες, δηλαδή μπορεί να ξεκινήσει να κατασκευάζεται στο τέλος του 2012 και να είναι έτοιμος το 2014. Τα οφέλη που θα ανακύψουν από την προώθηση των αγωγών επί ελληνικού εδάφους (τα δύο project που προβλέπεται να διέλθουν από τη χώρα μας είναι ο ITGI και ο TAP) είναι σημαντικά καθώς θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας στη φάση κατασκευής τους και θα προσφερθεί έργο σε εργολαβικές και άλλες επιχειρήσεις. Ωστόσο η Ελληνοιταλική πρόταση έχει ένα ακόμη πλεονέκτημα, καθώς προβλέπει την κατασκευή στη Θεσπρωτία σταθμού συμπίεσης, που είναι απαραίτητος για τη διέλευση του φυσικού αερίου από τον υποθαλάσσιο αγωγό. Η λειτουργία του σταθμού αυτού θα προσφέρει μόνιμες θέσεις εργασίας, προσφέροντας σταθερή απασχόληση, αλλά και εργασία σε περιφερειακές επιχειρήσεις, που θα τονώσουν σε μόνιμη βάση την οικονομία της περιοχής. Επιπρόσθετα θα δοθεί η δυνατότητα επέκτασης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην Κεντρική (Βέροια, Νάουσα, Έδεσσα) και Δυτική Μακεδονία, όπως και στην Ήπειρο, με τα οφέλη που συνεπάγεται η έλευση του αερίου για τις τοπικές οικονομίες και την απασχόληση. Τα project των αγωγών έχουν εξασφαλίσει την πολιτική στήριξη των κρατών των εταιρειών που συμμετέχουν σε αυτά. Ο ελληνοϊταλικός, εκτός από τις κυβερνήσεις Ελλάδας και Ιταλίας, έχει τη στήριξη και της Γαλλίας καθώς η κρατική εταιρεία ηλεκτρισμού Electricite de France, είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της ιταλικής Edison. Το προσεχές διάστημα, αναμένεται να πραγματοποιηθούν επισκέψεις στο Αζερμπαϊτζάν εκπροσώπων των κυβερνήσεων και των τριών χωρών που θα έχουν επαφές με την κυβέρνηση της χώρας. Η αρχή θα γίνει την Παρασκευή με την επίσημη επίσκεψη του πρόεδρου της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί ενώ θα ακολουθήσουν οι επισκέψεις του Έλληνα υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Παπακωνσταντίνου, σε Μπακού και Λονδίνο, καθώς και οι επαφές του Ιταλού υπουργού Οικονομίας Πάολο Ρομάνι ο οποίος θα επισκεφθεί και εκείνος το Αζερμπαϊτζάν."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου