Σημείωση blog: Την επιστολή αυτή του κ. Μαγκριώτη μας την έστειλε η ΝΕ ΠΑΣΟΚ Ημαθίας. Το θέμα δεν είναι γιατί εστάλη αντί του γραφείου του κ. υπουργού( προφανώς ακόμη το κράτος είναι και ..κόμμα!!) αλλά αν συμφωνεί ο αγαπητός μας γραμματέας κ. Παπαστεργίου, την εποχή της πλήρους αφαίμαξης του λαικού εισοδήματος ΚΑΙ στην Ημαθία, με το στήσιμο ενός ακόμη φοροεισπρακτικού μηχανισμού στα όρια του νομού μας. Το επαναλάβαμε και χθες. Πρέπει κύριε Παπαστεργίου μας, παλιέ μας καθηγητή εκεί στα '80 που πάλευες για κοινωνική δικαιοσύνη και σοσιαλισμό, να πληρώνουμε ένα ακόμη χαράτσι για να πάμε εμείς οι Ημαθιώτες για ένα περίπατο στην Κατερίνη; Ως πότε δεν θα αντιδράτε κύριε Παπαστεργίου μας, παλιέ μας καθηγητή που παλεύατε κάπου στα 80 για την διακήρυξη της 3ης του Σεπτέμβρη, που δεν έχει καμιά σχέση με αυτό το ακραία νεοφιλελεύθερο μόρφωμα που υπηρετείτε ΚΑΙ εσείς σήμερα, στους Πάγκαλους που έρχονται στη Βέροια και σας προσβάλουν; Το βήμα του blog μας ανοικτό στον γραμματέα της ΝΕ του ΠΑΣΟΚ. Περιμένουμε.
Η τοποθέτηση των διοδίων στην Εγνατία Οδό ήταν όρος για τη χρηματοδότηση του έργου, με αρκετά δις ευρώ, από την Ε.Ε. Η τοποθέτηση έπρεπε να είχε γίνει από το 2006. Επίσης είναι
και συμβατική υποχρέωση απέναντι στις τράπεζες, οι οποίες μετά το 2006 έδωσαν δάνεια στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.» για την ολοκλήρωση του οριζόντιου άξονα , επειδή η απελθούσα κυβέρνηση ήθελε να κρύψει αυτές τις δαπάνες από το έλλειμμα και το χρέος του κρατικού προϋπολογισμού, όπως έκανε και σε πολλές άλλες περιπτώσεις. Μάλιστα, οι τράπεζες, επειδή δεν τοποθετήθηκαν τα διόδια από την προηγούμενη κυβέρνηση, κατήγγειλαν τις συμβάσεις και απαιτούν πίσω τα χρήματά τους. Πέραν αυτών όμως, η συντήρηση και η λειτουργία της Εγνατίας Οδού, του πιο μεγάλου και σύγχρονου αυτοκινητόδρομου της χώρας, κοστίζει 80-100 εκ. ευρώ το χρόνο. Το δίκαιο είναι, τουλάχιστον για την συντήρηση και τη λειτουργία να πληρώνουν οι χρήστες, είτε πρόκειται για απλές μετακινήσεις, είτε πρόκειται για επαγγελματικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Έχουμε πει ότι στους πρώτους μήνες του 2011 θα έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση προσωρινών, συμβατικών διοδίων. Είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την οριστική τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων, από το 2012, τα οποία θα είναι πιο λειτουργικά, δικαιότερα, ειδικά για τους συχνούς χρήστες της Εγνατίας και επιπλέον θα έχουν αρκετά χαμηλότερη τιμή σε σχέση με τα διόδια των άλλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας.
Σε ότι αφορά τα τριπλά διόδια σε Μάλγαρα, Αιγίνιο και Κλειδί, θα ήθελα να πω ότι υπήρχαν μόνο στον σχεδιασμό της προηγούμενης κυβέρνησης. Όπως θα γνωρίζεται, τα διόδια του Αιγινίου έπρεπε να λειτουργούν εδώ και καιρό, με βάση τη σύμβαση του 2007. Παρόλα αυτά δεν λειτουργούν, μετά από συνεννόηση με τον παραχωρησιούχο. Τα οφέλη των κατοίκων της Πιερίας και ιδιαίτερα του Αιγινίου είναι πολύ σημαντικά, γι αυτό οι κάτοικοι του Αιγινίου ευχαρίστησαν την κυβέρνηση δυο φορές με δημόσιες ανακοινώσεις τους.
Τα διόδια στο Κλειδί Ημαθίας θα αφορούν μόνο τις μετακινήσεις από Αθήνα προς Κοζάνη και αντίστροφα. Δεν αφορούν τις μετακινήσεις από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, από Θεσσαλονίκη προς Κοζάνη και από Κοζάνη προς Θεσσαλονίκη. Σε διαφορετική περίπτωση, για το ταξίδι από Αθήνα προς Κοζάνη και αντίστροφα, θα διανύονταν περίπου 100χλμ και δε θα καταβάλλονταν καθόλου διόδια.
Με εκτίμηση
Γιάννης Μαγκριώτης
Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου