Σε "κώμα" έπεσε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση 62,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι ενώ οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε μόλις 6.771 αυτοκίνητα έναντι 18.091 οχημάτων και βρίσκεται στο πλέον κρίσιμο σημείο επιβίωσης χιλιάδων εμπόρων, αντιπροσώπων αλλά και εισαγωγέων.
Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες όσοι καταναλωτές επισκέπτονται τα καταστήματα εμπορίας αναζητούν αγοραστές για τα αυτοκίνητά τους και όχι για να αποκτήσουν κάποιο καινούριο.
Επίσης η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση κατά την διάρκεια του πρώτου 10μήνου του 2010 έχει οδηγήσει σε λουκέτο χιλιάδες επαγγελματίες του κλάδου ενώ οι απολύσεις υπαλλήλων αλλά και υψηλόβαθμων στελέχων σε ομίλους συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό οι οποίοι σύμφωνα με στελέχη της αγοράς σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να απορροφηθούν από άλλες επιχειρήσεις του κλάδου...
Πτώση 62,6% στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων
Με τα παραπάνω δεδομένα και με γεγονός πως τον Δεκέμβριο οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων καταγράφουν -παραδοσιακά- το χαμηλότερο αριθμό κατά τη διάρκεια ενός έτους η αγορά αυτοκινήτου κυριολεκτικά έχει "παγώσει", όσοι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν κάποιο νέο ΙΧ περιμένουν να εξαγγελθούν τα μέτρα που θα περιλαμβάνουν μείωση του Τέλους Ταξινόμησης και αύξηση των εργοστασιακών Αξιών στο Φόρο Πολυτελείας, οι εισαγωγείς συνεχίζουν να χρηματοδοτούν τις ζημιογόνες επιχειρήσεις τους, οι αντιπρόσωποι και οι έμποροι δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις δανειακές τους υποχρεώσεις και τέλος οι εταιρείες χρονομίσθωσης και Leasing έχουν υποστεί τεράστιες ζημιές από τις εθελούσιες επιστροφές ζχιλιάδων πολυτελών οχημάτων τα οποία αντικαθίστανται από μικρά μοντέλα πόλης.
Οσον αφορά στις αναλυτικές πωλήσεις στις πέντε πρώτες θέσεις βρέθηκαν η Οpel η οποία μόνο εκείνη έσπασε το "φράγμα" των 1000 νέων ΙΧ κατά 33 μονάδες, η VW (632), η Τoyota (622), η Ford (552) και η Skoda με 361 πωλήσεις ΙΧ.
Πάντως μόνο η SsangYong έκλεισε το Νοέμβριο με θετικό πρόσημο (+200%) σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι ενώ η πτώση της πλειονότητας των εισαγωγικών ξεπερνούσε το 60%.
Αδεια καταστήματα
Ζοφερή είναι η εικόνα που αντικρίζει κανείς όταν επισκέπτεται κάποια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων καθώς βρίσκεται μέσα σε ένα πραγματικά πολύ μεγάλο κτίριο με πολλά αυτοκίνητα χωρίς όμως τα υπάρχει η ζωντάνια που υπήρχε στο παρελθόν. Μάλιστα πέραν της άσχημης ψυχολογίας των καταναλωτών εξίσου κάκιστη είναι και η ψυχολογία των υπαλλήλων αλλά και στελεχών των αντιπροσωπειών καθώς δεν υπάρχει εβδομάδα που να μην αποχαιρετούν κάποιον συνάδελφό τους ο οποίος οδεύει προς την ανεργία. Μάλιστα σύμφωνα με στελέχη της αγοράς οι απολυμένοι από τον κλάδο του αυτοκινήτου έχουν ξεπεράσει τις 13.500 υπαλλήλους ενώ αν δεν γίνει κάτι άμεσα ο αριθμός των ανέργων θα ξεπεράσει τις 20.000 μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011!
Ενα επίσης αξιοσημείωτο γεγονός που παρατηρείται τον τελευταίο καιρό στις αντιπροσωπείες αφορά σε καταναλωτές οι οποίοι αναζητούν να πουλήσουν το αυτοκίνητό τους όσο-όσο καθώς κάποιοι από αυτούς δεν μπορούν να εξυπηρετούν τα δάνεια που έχουν λάβει ώστε να τα αποκτήσουν και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα τους έχει αποστείλει ειδοποιητήριο κατάσχεσης, κάποιοι άλλοι δεν μπορούν να έχουν στην κατοχή τους ΙΧ καθώς είναι πλέον άνεργοι και τέλος υπάρχει και η μερίδα των καταναλωτών οι οποίοι θέλουν να τα πουλήσουν τώρα γιατί πιστεύουν πως μια πιθανή μείωση του Τέλους Ταξινόμησης θα ρίξει ακόμη πιο χαμηλά την αξία του οχήματός τους.
Πάντως οι αντιπρόσωποι και έμποροι που διαθέτουν κάποια ρευστότητα αποκτούν σχεδόν καινούρια μοντέλα (2009-2010) σε άκρως εξευτελιστικές τιμές...
Ξεχάστε το μισθό του Δεκεμβρίου
Πληθαίνουν καθημερινά τα κρούσματα των αντιπροσώπων και εμπόρων αυτοκινήτων οι οποίοι εξαιτίας της τεράστιας πτώση των πωλήσεων αλλά και της απίστευτης συρρίκνωσης του τζίρου τους από υπηρεσίες after sales (συνεργεία, ανταλλακτικά, φανοποιεία) προβαίνουν σε μαζικές απολύσεις προσωπικού αλλά και μεγάλες μειώσεις μισθών.
Ωστόσο πολύ μεγάλος και γνωστός όμιλος εμπορίας αυτοκινήτων, μέχρι πρότινος τουλάχιστον, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα και ανακοίνωσε στους υπαλλήλους του πως δεν πρόκειται να καταβληθεί ο μισθός του Δεκεμβρίου καθώς τα ταμεία είναι άδεια και βέβαια κανένα από τα στελέχη του ομίλου δεν γνωρίζει τι πρόκειται να γίνει στο μέλλον.
Παράλληλα σύμφωνα με πληροφορίες ο συγκεκριμένος όμιλος ενδέχεται να χάσει και την εξουσιοδότηση από την εισαγωγική εταιρεία εξαιτίας οφειλών τη στιγμή βέβαια που το μετοχικό κεφάλαιο του ομίλου είναι μηδενικό!
Εν αναμονή των μέτρων...
Εχει σχεδόν περάσει ένας μήνας από τη στιγμή που τα κυβερνητικά στελέχη ανακοίνωσαν πως εξετάζουν τη μείωση του Τέλους Ταξινόμησης ώστε να τονωθούν οι πωλήσεις νέων ΙΧ και ίσως σωθούν κάποιοι επιχειρηματίες του κλάδου. Τα μέτρα για την αγορά ΙΧ τα οποία περιλαμβάνονται στο φορολογικό νομοσχέδιο αναμένονταν να κατατεθούν στην Βουλή στο τέλος Νοεμβρίου ωστόσο κάποιες λεπτομέρειες που αφορούν κυρίως στις αλλαγές του ΦΠΑ έχει καθυστερήσει την άφιξή του στην Βουλή.
Πάντως εισαγωγείς, αντιπρόσωποι και έμποροι αυτοκινήτων τηρούν άκρως επιφυλακτική στάση πλέον καθώς το "φιλί της ζωής" που περιμένουν τόσο καιρό από την κυβέρνηση ακόμη να επιτευχθεί ενώ από την άλλη μεριά οι τράπεζες αλλά και οι προμηθευτές τους δεν πριμένουν ούτε λεπτό πλέον...
Βέβαια σύμφωνα με όσα αναφέρουν στελέχη της αγοράς στην "Η": "Τα μέτρα όποια και αν είναι αυτά θα πρέπει να ανακοινωθούν επιτέλους από την κυβέρνηση γιατί ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Από την άλλη μεριά αν οι τράπεζες δεν ανοίξουν τις κάνουλες των δανείων τότε τα οποιαδήποτε μέτρα θα αποτύχουν παταγωδώς. Τέλος αν ισχύσει τελικά η άποψη κάποιων κυβερνητικών στελεχών και μειωθούν τα Τέλη Ταξινόμησης μόνο σε οχήματα μικρού κυβισμού τότε θα επαναληφθεί η τεράστια αποτυχία του 1988-89 η οποία βέβαια διορθώθηκε ένα χρόνο αργότερα με την εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης." Συγκριτικές πωλήσεις Νοεμβρίου 2010-2009
Εταιρεία Νοεμ. 10 Νοεμ. 09 Διαφ. %
Opel 1.033 1.153 -10,4
VW 632 1.758 -64,1
Toyota 622 2.026 -69,3
Ford 552 1.337 -58,7
Skoda 361 829 -56,5
Fiat 337 1.069 -68,5
Hyundai 329 1.305 -74,8
Suzuki 246 968 -74,6
Peugeot 246 541 -54,5
Nissan 223 800 -72,1
Alfa Romeo 211 225 -6,2
BMW 210 382 -45
Citroen 184 433 -57,5
Mercedes 178 587 -69,7
Seat 175 591 -70,4
Audi 173 356 -51,4
Smart 147 352 -58,2
Kia 114 625 -81,8
Renault 113 438 -74,2
Chevrolet 106 286 -62,9
Mitsubishi 86 250 -65,6
Honda 72 430 -83,3
Mazda 70 295 -76,3
Volvo 69 141 -51,1
Daihatsu 61 195 -68,7
Mini 52 89 -41,6
Dacia 48 95 -49,5
Chrysler 28 138 -79,7
Subaru 24 115 -79,1
SsangYong 15 5 200
Lancia 14 96 -85,4
Saab 14 64 -78,1
Lexus 5 43 -88,4
Porsche 1 23 -95,7
Σύνολο 6.771 18.091 -62,6 (imerisia.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου