Διαβάζω στα τοπικά μέσα για την από κοινού δράση των περιφερειακών ενοτήτων Ημαθίας και Πέλλας, μαζί με τους Δήμους Βέροιας Νάουσας και Έδεσσας, για την κατασκευή οδικού περιηγητικού δικτύου σύνδεσης του Βερμίου με το Καιμακτσαλάν και την σύνδεση των 3 χιονοδρομικών κέντρων, Σελίου, 3-5 Πηγαδιών και Καιμακτσαλάν. Πολύ σοβαρό έργο για την ανάπτυξη του ορεινού περιηγητικού τουρισμού της περιοχής μας.
Από τον Άγιο Αθανάσιο μέχρι τα Πηγάδια μέσω Παναγίτσας – Άρνισσας – Κ. Γραμματικό – Άνω Γραμματικό – Κουτσούφλιανη, υπάρχει η σχετική χάραξη και σ’ ένα μεγάλο ποσοστό ο δρόμος είναι βατός και σχετικά λειτουργικός, με τις όποιες βέβαια βελτιώσεις απαιτούνται. Περνά μέσα από χωριά που έχουν δυνατότητες ανάπτυξης τουριστικών υποδομών, είναι σε σχετικά χαμηλό υψόμετρο και γενικά διαφαίνονται προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης της περιοχής αυτής. Επισημαίνω εδώ την ευκαιρία που δίνει το έργο στο σημείο του αυτό (κι οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε), για την σύνδεση Κουτσούφλιανης – Μεταμόρφωσης (Ντραζίλοβου). Πρόκειται για 2 περίπου χλμ δρόμου.
Το κομμάτι όμως της διαδρομής Πηγάδια – Σέλι μέσω Άνω Σελίου που αφορά το Νομό μας, έχει πολύ σοβαρά και θεωρώ ανυπέρβλητα προβλήματα. Εξηγούμαι:
Πρόκειται για μία διαδρομή, η οποία ακολουθεί κυρίως την Αλπική Ζώνη του Βερμίου, για 30 χλμ περίπου, σε υψόμετρα 1800-2000 μέτρων, στην κορυφογραμμή του βουνού μας, με ιδιαίτερα δύσκολες κτηματολογικές συνθήκες ειδικά την περίοδο του χειμώνα. Ανεμοσούρια, παγετοί, χιόνια, δημιουργούν δύσκολες κι επικίνδυνες συνθήκες για την οδική ασφάλεια και λειτουργούν αποτρεπτικά για την μετακίνηση του επισκέπτη. Πέραν αυτού, η λογική λέει ότι απαιτούνται δύσκολα και υψηλότατου κόστους τεχνικά έργα, τόσο για την κατασκευή όσο και για την συντήρηση ενός τέτοιου οδικού δικτύου (μη λησμονούμε άλλωστε ότι δεν είμαστε καμία αλπική χώρα με σωρευμένη γνώση κι εμπειρία σε οδικά δίκτυα σε μεγάλα υψόμετρα). Κυρίως, όμως, μια τέτοια χάραξη, ουσιαστικά δεν απαντάει στους ζητούμενους αναπτυξιακούς στόχους, είναι έξω και μακριά από τις κατοικημένες περιοχές μας, που είναι το ζητούμενο για την ανάπτυξή τους και οι οποίες ταυτόχρονα, θα εξασφαλίζουν δυνατότητες παροχής υπηρεσιών στον επισκέπτη.
Αντίθετα, η χάραξη ενός δρόμου σε πιο φιλικό υψόμετρο, μέσα από περιοχές όπου θα μπορούν να αναπτυχθούν τουριστικές υποδομές - δράσεις, θα έδινε πιο ρεαλιστικές προοπτικές ανάπτυξης. Επισημαίνω εδώ ότι ο υφιστάμενος δρόμος, Σέλι – Νάουσα μέσω Γραμμένης είναι απαγορευτικός λόγω μεγάλων κλίσεων κι αδυναμία διέλευσης λεωφορείων.
Με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, στα πλαίσια σχεδιαζόμενης κατασκευής οδικού περιηγητικού δικτύου σύνδεσης του Βερμίου με το Καιμακτσαλάν και την σύνδεση των 3 χιονοδρομικών κέντρων, Σελίου, 3-5 Πηγαδιών και Καιμακτσαλάν, προτείνω την διαδρομή Σέλι – Γήπεδο Σελίου μέσα από το δημοτικό δάσος Δήμου Νάουσας – Μπέικου Χωράφι – όρια δασοκτήματος Δήμου Νάουσας Μαρούσιας Αρκοχωρίου – Καστανιά Πασχούλα – παραδοσιακό χωριό Αρκοχωρίου και στη συνέχεια, από τον υφιστάμενο δρόμο προς Νάουσα μέχρι την διακλάδωσή του με τον δρόμο Σελίου και ακολούθως, δρόμος Αγίου Νικολάου – Μουτσιάρες και δρόμο προς Πηγάδια. Με την επιλογή αυτή θα μπορεί ο επισκέπτης να απολαύσει μία ήπια διαδρομή μέσα στο δάσος, φιλική, ασφαλή, προσφέροντας στην περιοχή ευκαιρίες ανάπτυξης και με πολλαπλάσιο μικρότερο κόστος κατασκευής και συντήρησης. Απαιτείται η χάραξη ενός μικρού τμήματος του δρόμου Σέλι – Αρκοχώρι και η βελτίωση της υπόλοιπης διαδρομής, φέρνοντας το Αρκοχώρι στο Κέντρο των χιονοδρομικών κέντρων του Βερμίου.
Η αντιπεριφέρεια και ο Δήμος Νάουσας, θα πρέπει να μελετήσουν με ιδιαίτερη προσοχή την όποια διαδρομή επιλέξουν.
Προκόπης Αν. Μπίλης
Δικηγόρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου