Τετάρτη 17 Ιουλίου 2019

ΑΓΧΟΣ! Γιατί αγχωνόμαστε και πώς θα το αντιμετωπίσουμε; Οι απαντήσεις είναι εδώ! Της Μάνιας Σπαθάκη

ΑΓΧΟΣ! Διανύουμε μια περίοδο όπου τα φαινόμενα τους άγχους και του στρες είναι έντονα στους πιο πολλούς ανθρώπους, καθώς έρχεται το πλήρωμα του χρόνου. Οι μαθητές δίνουν πανελλήνιες, οι φοιτητές έχουν εξεταστική, οι εργαζόμενοι περιμένουν να μάθουν αν θα ανανεωθεί το συμβόλαιό τους με την εκάστοτε επαγγελματική συνεργασία, οι άνεργοι περιμένουν να μάθουν ποιο από τα
εκατοντάδες βιογραφικά που έχουν στείλει θα έχει καρποφορήσει. Μια περίοδος όπου βρισκόμαστε στο μεταίχμιο μιας μετέπειτα πολλά υποσχόμενης φοιτητικής ζωής, του ερχομού του πτυχίου που τόσο περιμένουμε, μιας καλύτερης θέσης εργασίας, της έναρξης της επαγγελματικής μας καριέρας. Σταθμοί στη ζωή μας που έχουν μεγάλη σημασία για εμάς.
Τι είναι αυτό όμως που δημιουργεί το άγχος και νιώθουμε να μπλοκάρουμε, να μη βρίσκουμε λύση, οι υποχρεώσεις μας να φαντάζουν σαν βουνό και το αίσθημα του πανικού να μας καταβάλλει; Η εύρεση της αιτίας που προκαλεί το φαινόμενο, συχνά τείνει να αποτελεί και τη λύση στο γόρδιο αυτό δεσμό. Όσο πιο καλά καταχωνιασμένη στα ενδόμυχα της ψυχής και του μυαλού μας είναι η αιτία του άγχους, τόσο πιο μεγάλο είναι το άγχος και ακόμη μεγαλύτερη η ανάγκη να απαλλαγούμε από αυτό. Συνήθως το νιώθουμε όταν είμαστε αντιμέτωποι με ζητήματα που θέτουμε ως σημαντικά για εμάς, που θα επηρεάσουν τη ζωή μας ακόμη και θα την καθορίσουν. Αναβλητικότητα, μια λέξη που ταυτίζονται πολλοί με αυτή και ας μην το παραδέχονται. Λέγεται, ότι ειδικά οι Έλληνες, εμείς δηλαδή, έχουν χαρακτηριστεί από διάφορες χώρες ως «άνθρωποι της τελευταίας στιγμής». Αναβλητικότητα σημαίνει να δίνω κάποιες υποσχέσεις στον εαυτό μου και να μην τις τηρώ, με αποτέλεσμα να αγχώνομαι και γιατί δεν τις υλοποίησα και γιατί δεν τις τήρησα. Σκέτη τρέλα!
Ένας ακόμη λόγος που δημιουργείται το άγχος είναι όταν θέτουμε τις προσωπικές μας προσδοκίες και τους προσωπικούς μας στόχους. Όσο πιο ψηλά θέτουμε τους στόχους μας και τις προσδοκίες, τόσο πιο πολύ μας διακατέχει το άγχος. Πολλές φορές έχουμε την πεποίθηση ότι πρέπει με μια και μόνο προσπάθεια να φτάσουμε στην επίτευξη των στόχων μας. Δεν σκεφτόμαστε ότι απαιτείται χρόνος και κόπος για να φτάσουμε στη δική μας κορυφή.
Επίσης, έχουμε την αίσθηση ότι δεν υπάρχει «λάθος». Η πεποίθηση ότι δεν επιτρέπονται τα λάθη αποτελεί βασική αιτία άγχους, διότι φίλε μου αναγνώστη και φίλη μου αναγνώστρια, είμαστε άνθρωποι, και μην αγχωθείς όταν θα κάνεις λάθος, σκέψου απλώς ότι θα μάθεις από αυτό, θα γίνεις καλύτερος/η και δεν θα το επαναλάβεις.
Τέλος, το άγχος δημιουργείται λόγω της χαμηλής αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης. Πολλές φορές δεν εμπιστευόμαστε τις ικανότητες που έχουμε και όλα όσα μπορούμε να καταφέρουμε, γιατί δεν έχουμε αυτοπεποίθηση. Διακατεχόμαστε από αίσθημα κατωτερότητας, γιατί δεν γνωρίζουμε την αξία και τη δυναμική μας.
Αν θέλεις λοιπόν να αποβάλλεις το άγχος που σου προκαλεί εκνευρισμό, αίσθημα κούρασης, ανικανότητας και πανικού ακολούθησε τις παρακάτω μικρές συμβουλές:
Φρόντισε την αναπνοή σου, κάνε εισπνοή – εκπνοή από τη μύτη. Η αναπνοή να ξεκινά από την κοιλιά και όχι από το στήθος και προσπάθησε η εισπνοή και η εκπνοή να είναι ίδιας διάρκειας. Με αυτόν τον τρόπο ερχόμαστε πιο κοντά με τον εαυτό μας και νιώθουμε μια ηρεμία και χαλάρωση.
Αν ωστόσο, σε πιάσει πανικός, σου έχω τα βήματα άμεσης χαλαρωτικής επίδρασης από το στρες.
Κλείσε τα μάτια σου. Βαθμολόγησε το στρες. Από το 1 έως το 10.
Ένωσε τις παλάμες σου.
Γρήγορες και έντονες κοιλιακές αναπνοές από τη μύτη.
Φαντάσου ταυτόχρονα εικόνες, όπως να φεύγει το στρες από το σώμα σου στο ιδανικό τόπο χαλάρωσης. Παράλληλα, επαναλάμβανε σιωπηλά μια λέξη που έχεις ανάγκη εκείνη τη στιγμή. Π.χ. ηρεμία, υπομονή.
Αργά, αργά άνοιξε τα μάτια σου και βαθμολόγησε ξανά το στρες. (Είναι πολύ σημαντικό να νιώθεις ότι μπορείς να ελέγχεις το άγχος).
Διαχειρίσου σωστά το χρόνο σου. Προγραμμάτισε την ημέρα σου και την εβδομάδα σου. Φρόντισε να πειθαρχείς στο πρόγραμμα και να τηρείς όσα προγραμμάτισες.
Βάλε μια τάξη στα αντικείμενά σου, βάλε μια τάξη στη ζωή σου. Πέτα ό,τι άχρηστο έχεις και τακτοποίησε τους χώρους που μένεις για να βρίσκεις ό,τι χρειάζεσαι τη στιγμή που το χρειάζεσαι.
Ασχολείσου με τη γυμναστική και κυρίως στη φύση. Η επαφή μας με τη φύση τείνει να μας ηρεμεί και να μας χαλαρώνει.
Καλλιέργησε τη δημιουργικότητα που έχεις, άρχισε να γράφεις, να ζωγραφίζεις, να μαγειρεύεις, να τραγουδάς και να χορεύεις. Απασχολήσου, εκτονώσου, αναζωογόνησε τον εαυτό σου.
Υγιεινή διατροφή. Ήξερες ότι υπάρχουν τροφές που καταπραΰνουν το άγχος; Άκου! Προτίμησε τα ψάρια με Ω – 3 λιπαρά οξέα όπως ο σολομός, η σαρδέλα, ο τόνος. Δοκίμασε τη βρόμη, της οποίας οι βιταμίνες αυξάνουν την παραγωγή σεροτονίνης που ηρεμεί τον εγκέφαλο και το σώμα. Το σπανάκι χάρη στο μαγνήσιο κρατάει την αρτηριακή πίεση σε λογικά επίπεδα και ηρεμεί τους μύες.
Δώσε έμφαση στο να είσαι παρών στη κάθε σου στιγμή και πέτα το άγχος, βάλε θετικότητα στις σκέψεις σου, νιώσε αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση και ζήσε με αισιοδοξία και χαμόγελο.

Πηγή:http://www.cosmogony.gr/2018/06/15/%CE%B1%CE%B3%CF%87%CE%BF%CF%83-%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-%CE%B1%CE%B3%CF%87%CF%89%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CF%8E%CF%82-%CE%B8%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B1/



Η Μάνια Σπαθάκη είναι γεννημένη το 1995 Είναι Πτυχιούχος Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του  ΑΠΘ με  εξειδίκευση στη «Μεθοδολογία Γλώσσας και Μαθηματικών στις αναπτυξιακές διαταραχές και τον αυτισμό»
Κάνει το μεταπτυχιακό τηςς (εξ αποστάσεως) στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών στην «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση».
Πτυχιούχος  Πληροφορικής  ECDL  Core Certificate (MS Office)
Πιστοποιητικό  «Στέλεχος  Γραμματειακής  Υποστήριξης  (Επαγγελματική  δεοντολογία  –Σχεδιασμός  και  Οργάνωση  Γραμματείας   -Επικοινωνία)»
- Πιστοποιητικό  Ελληνικής  Δακτυλογράφησης  (Βαθμός  Επιτυχίας  Α)
-Πιστοποιητικό  Αγγλικής  Δακτυλογράφησης  (Βαθμός  Επιτυχίας  Α)
Πιστοποιητικό  Συστήματος  «Γραφής  και   Ανάγνωσης  Τυφλών  Braille»
Απολυτήριο  Γενικού  Λυκείου  Νάουσας,  Ημαθίας  (Βαθμός: Άριστα    18,9)
ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ
Τρίτο  Πανελλήνιο  Βραβείο  Ποίησης  (ΠΑΥΛΕΙΑ) ‘’Από  την  ειρήνη  εντός  μου  στην  ειρήνη του  κόσμου’’
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ – ΗΜΕΡΙΔΕΣ
1ο Παιδαγωγικό Συνέδριο Ημαθίας «Εκπαιδευτικοί καταθέτουν σε εκπαιδευτικούς τις επιστημονικές τους εμπειρίες»
Ημερίδα Ψυχικής Υγείας «Ο νους με κρίση σε μέρες με κρίση» International Society of Neurobiology and Psychopharmacology
Ψυχοπαιδαγωγική Ημερίδα «Η αντιμετώπιση των μαθητών με αναπτυξιακές διαταραχές μέσα στη σχολική τάξη. ΔΕΠΥ – Νοητική ανεπάρκεια. 2η Περιφέρεια Δημοτικής Εκπαίδευσης Ημαθίας
Βιωματικό Πρόγραμμα Ψυχολογίας και Προσωπικής Ανάπτυξης. ΧΑΝΘ
Ξένες  Γλώσσες:
Certificate of Competency in English (The University of MICHIGAN)
ESB Level 1 Certificate in ESOL (ESB)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου