Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

Στη συνάντηση Ερντογάν –Σαμαρά στην Πόλη ο Ναουσαίος επιχειρηματίας κ. Γεδεών Βούλης, η εταιρεία του οποίου είναι από τις «παλιότερες» Ελληνικές στην Τουρκία!


Μια σημαντική συνέντευξη, αναφορικά με τις εμπειρίες του από τις επιχειρηματικές του συναλλαγές με την Τουρκία δίνει στο voria.gr, ο καλός φίλος , επιχειρηματίας κ. Γεδεών Βούλης, ο οποίος δραστηριοποιείται στον χώρο των χημικών και  βρίσκεται στην Τουρκία από το 1997. Ο κ. Βούλης με την “Voulis Chemicals” έχει κατορθώσει να δημιουργήσει ένα σημαντικό brand name  στην γείτονα, στο χώρο των πλυντηρίων αυτοκινήτων και σε χημικά πρόσθετα για τα οχήματα, ενώ είναι γνωστή η δραστηριότητα του και σε ένα εύρος χωρών, που καλύπτουν πολλά κράτη , από την Ινδία, μέχρι την Ανατολική Ευρώπη! Ο Γεδεών αναφέρεται στην σημερινή κατάσταση της Τουρκίας και αξίζει σίγουρα να διαβάσετε την συνέντευξη του.

 « ‘Χίλιες φορές καλύτερα το γιαβάς-γιαβάς’, λέει ο Γεδεών Βούλης της Βούλης Χημικά που αποτελεί έναν από τους «παλιούς» Έλληνες επιχειρηματίες στη γειτονική χώρα. Όπως θυμάται ο ίδιος όταν πήγε το 1997 στην Τουρκία δεν υπήρχαν ταμειακές μηχανές και οργανωμένο
κράτος. «Μετά τον Ερντογάν άρχισε να αλλάζει η κατάσταση. Πρώτα στην Τουρκία είδα ταμειακή σε βενζινάδικο. Τώρα οι κανόνες είναι αυστηρότεροι από ό,τι στην Ελλάδα αν και εκεί έχουν πολύ δρόμο ακόμη», εξηγεί ο κ.Βούλης, ο οποίος δραστηριοποιείται στον τομέα των χημικών για την προστασία και περιποίηση του αυτοκινήτου με branded προϊόν και θυγατρική εταιρεία στην Τουρκία. Ο κ.Βούλης θεωρεί, λοιπόν, ότι «είναι προτιμότερο να έχουμε μία σταθερή σχέση με την Τουρκία, να χτίζουμε βήμα-βήμα τις σχέσεις μας, να βάζουμε ένα τούβλο τη φορά. Αν βάζεις δέκα τούβλα με τη μία καταλήγεις να μην ξέρεις πώς έβαλες το πρώτο και ο τοίχος κινδυνεύει να καταρρεύσει. Αν βλέπαμε μία απότομη άνοδο στις εμπορικές συναλλαγές, θα ήταν κατά πάσα πιθανότητα φούσκα». Υπογραμμίζει ότι αυτού του είδους οι αποστολές δεν φέρνουν άμεσα επιχειρηματικές συμφωνίες ή παραγγελίες. «Έγιναν κάποιες επαφές αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι η αποστολή που συνόδευε τον πρωθυπουργό δίνει ένα μήνυμα, είναι κάτι σαν εθνική προσπάθεια», τονίζει. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Τούρκος πρωθυπουργός έθεσε κατά την ομιλία του στο ελληνο-τουρκικό επιχειρηματικό φόρουμ ως στόχο το 2015 οι διμερείς σχέσεις να φθάσουν στα 10 δισ.ευρώ από περίπου 4 δισ.ευρώ το 2012. «Αν μπορούσα να μιλήσω στο φόρουμ θα έλεγα ότι αυτή η αύξηση θα ήταν στρεβλή, θα ήταν άρρωστη. Ο μόνος υγιής τρόπος θα ήταν να αυξήσουμε την εξαγωγική πίτα, δηλαδή να μπούνε και άλλες επιχειρήσεις στην τουρκική αγορά. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο αν η Τουρκία γίνει μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης», τονίζει ο κ.Βούλης. Ο ίδιος σημειώνει ότι σημαντική ώθηση στις ελληνικές εξαγωγές δίνουν τα πετρελαιοειδή καθώς και το βαμβάκι, διότι δυστυχώς πλέον εξάγουμε το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής βαμβακιού στην Τουρκία αφού χάσαμε τη δυνατότητα να επεξεργαστούμε την πρώτη ύλη και να εξάγουμε προϊόν προστιθέμενης αξίας. «Πρέπει να κοιτάζουμε και τη σύνθεση των εξαγωγών», αναφέρει ο κ.Βούλης. Τα δυνατά και αδύνατα σημεία Τούρκων και Ελλήνων κατά τον κ.Βούλη είναι τα εξής:
-Οι Τούρκοι έχουν προβάδισμα στο φθηνό προϊόν αλλά ελάχιστες τουρκικές εταιρείες βγαίνουν με επώνυμο προϊόν. Στο branded προϊόν οι Έλληνες μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
-Οι Έλληνες διαθέτουν μεγάλη τεχνογνωσία στο τεχνικό και κατασκευαστικό κομμάτι. Επομένως, μπορούν να κερδίσουν ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας από τα κατασκευαστικά έργα στην Κωνσταντινούπολη, τομέας που γνωρίζει εντυπωσιακή άνθηση.
-Οι Τούρκοι έχουν νικήσει κατά κράτος την Ελλάδα στις μεταφορές. Όλη η διακίνηση εμπορευμάτων γίνεται με τούρκικα φορτηγά γιατί το κόστος είναι μικρότερο. Οι τουρκικές εταιρείες μεταφορών είναι πολύ μεγάλες για τα ελληνικά δεδομένα, ενώ τα φορτηγά τους γεμίζουν με φθηνά καύσιμα από τη Νεκρά Ζώνη στα τουρκικά σύνορα πριν εισέλθουν στην Ελλάδα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου