Παρασκευή 28 Απριλίου 2017

Περιπετειώδης κάθοδος του Κασομούλη στο Νότο(γ΄μέρος).Το αντάμωμα Κασομούλη με Στουρνάρη και Σάλα. Του Μανώλη Βαλσαμίδη

Από το μοναστήρι Βετουμά με καινούριο οδηγό, που μας έδωσε ο ηγούμενος, πήραμε τροχάδην τα μονοπάτια πάνω από τον Κόζιακα. Φτάσαμε αργά το βράδυ στο χωριό Τύρνα. Ο καπετάν Νικόλας Στουρνάρης με τη φαμίλια του και τους δικούς του ήταν απέναντί μας, μια ώρα δρόμο, στο χωριό Καλόγεροι. Ήμουν πολύ κουρασμένος, αλλά δεν βάσταξα να μείνω στο χωριό Τύρνα και ξεκινήσαμε για τους
Καλογέρους.
Φτάσαμε στο χωριό στις 1 μετά τα μεσάνυχτα. Μας υποδέχτηκε ο φροντιστής του καπετάνιου και μας οδήγησε στο σπίτι του Στουρνάρη. Ήταν όλοι οι αξιωματικοί του Στουρνάρη εκεί καθισμένοι γύρω του με πολύ σεβασμό. Μόλις τον είδα ασπαστήκαμε, αλληλοασπαστήκαμε όλοι με όλους και κάθισα δίπλα του. Θυμάμαι τα λόγια του καπετάν Στουρνάρη "τα νέα είναι περιττό να σε βαρύνω να μου τα πεις, διότι πρωτύτερά σου ήρθε ο Σάλας και οι λοιποί και τα έμαθα. Ησύχασε αδελφέ μου, ξεκουράσου και αύριο ομιλούμεν".
Κατάλαβα τη φρονιμάδα του άνδρα και γιατί όλοι στέκονταν με τόσο σεβασμό απέναντί του. Πήγα στον Σάλα. Βρήκα όλους της αυλής του σωστούς, αλλά κατατσακισμένους από τις κακουχίες και ντυμένους με φορέματα ελληνικά. Ο κύριος Θεόφιλος Καΐρης έκλαψε από χαρά που με είδε, αλληλοπαρηγορηθήκαμε. Μου διηγήθηκε τα όσα τράβηξαν για να φτάσουν ως εδώ, ότι ντουφεκίστηκαν με Τούρκους και με δικούς μας, ότι τους γλύτωσε ο Γούλας Δράσκου, που τους συνόδευσε μέχρι τον πόρο του ποταμού Σαλαμβριά.
Στον δρόμο τους, μου είπε, είχαν ατυχήματα και απώλειες, ιδίως ξένων, που χάθηκαν στους κρημνούς γλιστρώντας στους πάγους. Ρώτησα για τον αδελφό μου τον Μήτρο. Μου είπε ότι απόμεινε στους Μπζιωταίους και είναι καλά. Ρώτησα για τη Νάουσα. Μου είπε ότι όλα τα στρατόπεδα των Τούρκων μετά την πτώση του Ολύμπου συγκεντρώθηκαν στη Νάουσα. Καμιά όμως είδηση θετική δεν είχε ούτε και ο Στουρνάρης. Το μόνο που ήξερε ο Στουρνάρης ήταν ότι πολεμούν ανδρεία.
"Αναπαυθείς όλην τη νύχτα, την αυγήν επήγα εις τον Στουρνάρη δια να τον συμβουλευτώ για όλα".      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου